חדשות בארץ

תם הטלכרט? משרד התקשורת יסיר בקרוב את הטלפונים הציבוריים

בשל השימוש הגובר בטלפונים הסלולריים, אלפי הטלפונים הציבורים הנייחים המוצבים ברחבי הארץ נהיו כאבן שאין לה הופכין. בשל השימוש הדליל בהם, הודיע משרד התקשורת כי בכוונתו להסיר אותם בקרוב מהמרחב הציבורי

  • ט"ו שבט התש"פ
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

זוכרים מתי בזמן האחרון נעצרתם ליד עמדת טלפון ציבורי ברחוב, הכנסתם את כרטיס הטלכרט לתוכו והתחלתם לנהל שיחה? גם אתם מתקשים לזכור? תהיו רגועים, כי אתם לא יחידים. בשל עובדה זו, משרד התקשורת החליט לעשות מעשה, ופרסם "קול קורא" בו הודיע כי הוא מתכוון להסיר בקרוב את הטלפונים הציבוריים מהמרחב הציבורי.

על פי הנתונים שפרסם המשרד, כיום פזורים ברחבי ישראל כ- 9,500 טלפונים ציבוריים נייחים, וזאת מתוקף תקנה 28 לתקנות הבזק, המחייבת את חברת בזק להציב טלפונים ציבוריים בבתי חולים, במוסדות חינוכיים, בחופי רחצה, בבתי מלון ובמקומות נוספים בהם ישנה חשיבות ציבורית לנגישות תקשורתית.

אלא שבעקבות ההתפתחות הטכנולוגית בשני העשורים האחרונים, וכן בשל השיפור בפרישה הארצית של רשתות הסלולר והעלייה בצריכה ובשימוש בטלפונים הסלולריים, חלה הפחתה הדרגתית בשימוש בטלפונים הציבוריים, עד שכיום השימוש בהם מזערי ביותר. במשרד התקשורת מציינים, כי בכ- 83% מהטלפונים הציבוריים נעשה שימוש של פחות מ- 100 דקות לחודש. במקומות מסוימים, לא נעשה כלל שימוש בטלפונים אלו.

לאור זאת, חברת בזק וגורמים בשלטון המקומי פנו למשרד התקשורת בבקשה להסיר את הטלפונים הציבוריים, וזאת בטענה כי מדובר ב"נטל כלכלי שאינו מוצדק". נימוק נוסף שהועלה הוא הטענה, לפיה טלפונים אלו מהווים כיום "הפרעה במרחב הציבורי".

במשרד התקשורת נענו בחיוב לקריאה. בהודעה שהוציא המשרד צוין, כי נשקלת האפשרות לצמצם את חובת התקנתם של הטלפונים הציבוריים, כך שהיא תחול רק "במקרים מסוימים ובהיקפים הנדרשים, ולאחר שלא נמצאה חלופה אחרת". כרטיסי הטלכרט, שלפני כ- 30 שנה החליפו בהדרגה את האסימונים, יהפכו אף הם בקרוב לפריטי אספנות בלבד.

לפני עידן הטלכרט: הטלפון הציבורי עם האסימון (צילום: ענת חרמוני, פלאש 90)לפני עידן הטלכרט: הטלפון הציבורי עם האסימון (צילום: ענת חרמוני, פלאש 90)

תגיות:טלפון ציבורימשרד התקשורת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה