חדשות בארץ

ישראלית על ספינת התענוגות היפנית חשודה בהידבקות; בריטניה מחריפה את המאבק

עד כה דווח על 60 נוסעים נוספים ב"דיאמונד פרינסס" שנדבקו בנגיף, ובכך עלה מניין הנדבקים בספינה ל-130. בלונדון הודיעו על ארבעה מקרי הידבקות חדשים, נוסף לארבעה מקרים אחרים. הרשויות הכריזו על הנגיף הסיני כאיום "חמור ומיידי" לבריאות הציבור – צעד המעניק לממשלה סמכויות נוספות כדי להילחם בהתפשטות הווירוס

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

משרד החוץ בירושלים הודיע היום (שני) כי ישראלית השוהה על ספינת התענוגות היפנית הועברה לבדיקות לאחר שאובחנו אצלה תופעות וירוס הקורונה. לפי המשרד, האזרחית סובלת מחום, וכעת ממתינים לתוצאות הבדיקות. הספינה, "דיאמונד פרינסס", שעליה כ-3,700 נוסעים ואנשי צוות, עוגנת מול חופי יוקוהאמה שביפן לאחר שנאסר על נוסעיה לרדת מהסיפון למשך שבועיים.

הספינה "דיאמונד פרינסס", שעליה כ-3,700 נוסעים ואנשי צוות, עוגנת מול חופי יפן לאחר שהוטל עליה הסגר של שבועיים. לפי הרשויות ביפן, עד כה נדבקו 60 נוסעים נוספים בנגיף, ובכך עלה מניין הנדבקים בספינה ל-130.

על פי הנתונים הרשמיים, מספר המתים מנגיף הקורונה בסין עלה ל-908, שניים מהם מהונג קונג והפיליפינים. רוב מוחלט מהנדבקים בנגיף הריאות – יותר מ-40 אלף בני אדם, שוהים בשטח סין היבשתית. מספר המחלימים ממנה נאמד בכ-3,352. נשיא סין, שי ג'ינפינג, כינס לראשונה מסיבת עיתונאים בעקבות המצב, ומסר כי התפשטות הנגיף בארצו עדיין חמורה, אך הדגיש כי "ללא ספק, סין תצליח להילחם בהתפרצות". לדבריו, סין תאמץ "צעדים נוספים" כדי להימנע מהפצת הווירוס, זאת, בצל הביקורת על הצעדים החריגים שנוקטות הרשויות הנחשדות כמפרות זכויות אדם. בתקשורת הממלכתית בסין הובא סיכום של פגישה בראשותו של ראש ממשלת סין, לי קי-יאנג, בה נקבע כי השלטונות יאיצו את מתן התרופות שהוכחו כבעלות השפעות קליניות נגד נגיף הקורונה.

הבוקר דיווחה הממשלה הבריטית על ארבעה מקרי הידבקות חדשים בשטחה, נוסף לארבעה מקרים אחרים. הרשויות הכריזו על הנגיף הסיני כאיום "חמור ומיידי" לבריאות הציבור – צעד המעניק לממשלה סמכויות נוספות כדי להילחם בהתפשטות הווירוס.

לפי משרד הבריאות בלונדון, על אנשים שנדבקו להיות מושמים בבידוד – אף בכפייה. "אנו מחזקים את הנהלים שלנו כדי שנוכל לשים אנשים בבידוד למען ביטחונם ולמקרה שמומחים לבריאות הציבור יזהירו שהם עלולים להפיץ את הווירוס בקרב אנשים אחרים", נמסר ממשרד הבריאות.

במשרד החוץ בקזחסטאן הודיעו כי המדינה תשלח שני מטוסים לסין כדי לפנות את אזרחיה. בהצהרה נאמר עוד כי מתוך 719 הקזחים שנותרו בסין, 391 ביקשו להחזירם. הטיסות שייצאו היום וברביעי ינחיתו גם 47 אזרחים סינים בבייג'ין.

תגיות:ישראליפןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה