חדשות בארץ

ראו הוזהרתם: הליכים פליליים נגד מפיצי שמועות בנוגע לקורונה

שר הבריאות הוסיף בהצהרתו כי "יש להיזהר ממידע פייק שאינו מוסמך ושגורם לבלבול מיותר בציבור הרחב". יו"ר ארגון הבריאות העולמי מבהיר כי העובדה שבימים האחרונים נרשמו מקרים של הפצת נגיף הקורונה בין אנשים שלא ביקרו קודם לכן בסין עשויה להיות "הניצוץ שיצית שריפה גדולה יותר", וכן "רק קצה הקרחון". טראמפ: "הרבה אנשים חושבים שהנגיף יעלם באפריל כשמזג האוויר יהפוך לחם יותר"

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

בעקבות שורה של מקרי הפצת דיווחים כוזבים באשר להתפשטות נגיף הקורונה בישראל, במשרד הבריאות הבהירו הערב (שני) כי העלאת מידע שקרי ושיתופו ברשת הינו עבירה פלילית, וכי במשרד יעבירו את הנושא לבחינת משטרת ישראל.

ההודעה באה לאחר שבדיווח שהופץ היום ברשתות החברתיות נטען כי בית החולים "הלל יפה" בחדרה קלט אישה שאובחנה כחולה בווירוס הסיני, ובבית החולים מיהרו להפריך את השמועה. "מופצת ידיעה כוזבת כי מאושפזת חולת קורונה ב'הלל יפה'. מדובר, כאמור, בפייק ניוז", נמסר מטעם בית החולים. קודם לכן הבהירה עיריית אור יהודה כי העבירה לטיפול המשטרה מקרה של הפצת דיווח שקרי של הידבקות בעיר.

"הוראות משרד הבריאות להימנעות מהתפשטות נגיף הקורונה מופצות באינטרנט בצורה רשמית ובאופן שוטף", הוסיף שר הבריאות יעקב ליצמן. "יש להיזהר ממידע פייק שאינו מוסמך ושגורם לבלבול מיותר בציבור הרחב".

תושבים בוואהן, בה התפרץ הנגיףתושבים בוואהן, בה התפרץ הנגיף

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הביע הערב אופטימיות מפני התפשטותו של נגיף הריאות, ואמר כי "הרבה אנשים חושבים שהנגיף יעלם באפריל כשמזג האוויר יהפוך לחם יותר". בהצהרה מהבית הלבן הוסיף הנשיא כי "אנחנו כאן בארה"ב במצב טוב, יש לנו רק 12 מקרים (של הידבקות בנגיף)".

עם זאת, יו"ר ארגון הבריאות העולמי הבהיר כי העובדה שבימים האחרונים נרשמו מקרים של הפצת נגיף הקורונה בין אנשים שלא ביקרו קודם לכן בסין, כמו בצרפת, עשויה להיות "הניצוץ שיצית שריפה גדולה יותר", וכן "רק קצה הקרחון". לדברי טדרוס אדהנום ג'יבריסוס, צוות של מומחי רפואה מטעם הארגון הגיע היום לסין כדי לחקור את הנגיף.

על פי הנתונים הרשמיים, מספר המתים מנגיף הקורונה בסין עלה ל-908, שניים מהם מהונג קונג והפיליפינים. רוב מוחלט מהנדבקים בנגיף הריאות – יותר מ-40 אלף בני אדם, שוהים בשטח סין היבשתית. מספר המחלימים ממנה נאמד בכ-3,352. נשיא סין, שי ג'ינפינג, כינס לראשונה מסיבת עיתונאים בעקבות המצב, ומסר כי התפשטות הנגיף בארצו עדיין חמורה, אך הדגיש כי "ללא ספק, סין תצליח להילחם בהתפרצות". לדבריו, סין תאמץ "צעדים נוספים" כדי להימנע מהפצת הווירוס, זאת, בצל הביקורת על הצעדים החריגים שנוקטות הרשויות הנחשדות כמפרות זכויות אדם. בתקשורת הממלכתית בסין הובא סיכום של פגישה בראשותו של ראש ממשלת סין, לי קי-יאנג, בה נקבע כי השלטונות יאיצו את מתן התרופות שהוכחו כבעלות השפעות קליניות נגד נגיף הקורונה.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהפייק ניוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה