חדשות בארץ

איימן עודה: נצביע נגד ממשלת כחול לבן-ליברמן

בריאיון לגלי צה"ל, תקף יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, את יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "אם לא נשמע ממנו אמירה חדה מאוד נגד הטרנספר ונגד הסיפוח – אין מצב שנתמוך בו או נמליץ עליו. מה הוא חושב – שאנחנו בכיס שלו?"

עודה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)עודה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, אמר הבוקר (שלישי) כי המפלגות הערביות לא יתמכו בממשלה של כחול לבן שתכלול את ישראל ביתנו. בריאיון לרינו צרור בגלי צה"ל, תקף עודה בחריפות את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, והבהיר כי עליו להשמיע "אמירה חדה" נגד החלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון ונגד העברת תושבי המשולש לשליטה פלסטינית.

"אין לנו שום דבר משותף עם ליברמן", אמר עודה, "הוא הוגה הרעיון של טרנספר לתושבי המשולש. אין מצב שנתמוך בממשלה שליברמן נמצא בה". בהמשך הדברים הדגיש עודה, כי הרשימה המשותפת לא תאפשר לכחול לבן להקים ממשלת מיעוט עם ליברמן, שתישען על גוש חוסם של המפלגות הערביות: "אנחנו נצביע נגד. אנחנו לא מתכוונים 'רק לא ביבי' כמו חלק גדול ממה שנקרא שמאל. אנחנו נגד דרכו של ביבי ונגד דרכו של הימין, ורוצים להחליף את כל הדרך".

על רקע פרסום תוכנית השלום האמריקנית, מתח עודה ביקורת נוקבת על יו"ר כחול לבן: "עשינו צעד אמיץ והיסטורי כשהמלצנו על גנץ, אבל אם לא נשמע ממנו אמירה חדה מאוד נגד הטרנספר ונגד הסיפוח – אין מצב שנתמוך בו או נמליץ עליו. צריך כיוון אחר לגמרי – לא רק ביבי, אלא לא לדרך של ביבי".

עודה הוסיף ותקף את כחול לבן, שלדבריו "שותקים על התקיפה של נתניהו נגד האוכלוסייה הערבית. לא נקבל את המצב הזה. נאום שלם של נתניהו במעלה אדומים נגד הרשימה המשותפת, וגנץ שותק. מה הוא חושב – שאנחנו בכיס שלו? מה פתאום".

"אנחנו נתחזק, נגיע ל- 16-15 מנדטים, אף אחד לא יצליח בלעדינו", המשיך יו"ר הרשימה המשותפת. "אנחנו כן רוצים להשפיע בכיוון של החלפת השלטון והדרך שלו. אנחנו מאתגרים את כל המערכת, וגם את כחול לבן. נתמוך רק בשינוי הדרך".

על פי הסקרים, לכחול לבן אין רוב של 61 מנדטים להקמת ממשלה עם רשימת העבודה-גשר-מרצ והרשימה המשותפת, והוא נזקק לתמיכתה של ישראל ביתנו. דבריו של עודה, אם אכן יעמוד בהם לאחר הבחירות, לא יאפשרו לגנץ להוציא לפועל את אופציית הממשלה הצרה, וזאת בהנחה שלא יצליח לתקוע טריז בין המפלגות המרכיבות את גוש הימין ולצרף אחת מהן לקואליציה בראשותו. 

תגיות:בני גנץהרשימה המשותפתאביגדור ליברמןאיימן עודהבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה