חדשות בארץ

שנת מאסר בפועל: הוחמר עונשו של סייען למחבל שביצע פיגוע בתל אביב

הסייען, בן דודו של המחבל נשאת מלחם שביצע בתחילת 2016 פיגוע ירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, נידון על ידי בית המשפט המחוזי לעונש של 300 שעות עבודות שירות. בית המשפט העליון קיבל את ערעורה של הפרקליטות על קולת העונש, וגזר עליו שנת מאסר בפועל

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

בית המשפט העליון קיבל היום (שלישי) את ערעור הפרקליטות, והחליט להחמיר בעונשו של הסייען למחבל נשאת מלחם, שביצע לפני כ- 4 שנים את פיגוע הירי בפאב "הסימטא" ברחוב דיזנגוף בתל אביב. בית המשפט המחוזי הטיל עבודות שירות על הסייען, בן דודו של המחבל, אולם בית המשפט העליון גזר עליו שנת מאסר בפועל.

מלחם, ערבי-ישראלי תושב הכפר ערערה שבואדי ערה, ביצע את הפיגוע ב- 1 בינואר 2016. בפיגוע נרצחו אלון בקל ושמעון רוימי הי"ד, ונפצעו אנשים נוספים. במהלך הימלטותו מהזירה, ירה המחבל למוות בנהג המונית מטאוע אל-קרינאוי, שהסיע אותו צפונה, וזאת מחשש כי יסגיר אותו למשטרה. הוא שהה במקום מסתור בכפרו, וכעבור שבוע אותר על ידי כוחות הביטחון וחוסל בחילופי אש עמם.

על פי כתב האישום שהוגש נגד הסייען מוחמד מלחם, הוא פגש את המחבל במקום מסתור ושמע ממנו כי ביצע את הפיגוע. לבקשתו, הוא רכש עבורו טלפון סלולרי ומסר לו אותו. הוא הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בעבירה של סיוע לאחר מעשה. בית המשפט המחוזי בחיפה קבע בתחילה כי מתחם העונש של הסייען ינוע בין 15 ל- 24 חודשי מאסר בפועל, אך קיבל את המלצת שירות המבחן להקל בעונשו, בשל שיקולי שיקום וגילו הצעיר. על הסייען הוטל עונש מאסר על תנאי, וכן עבודות שירות לתועלת הציבור בהיקף של 300 שעות.

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ערערה לבית המשפט העליון על קולת העונש. "מדובר בסיוע שלא רק אפשר למחבל ליצור קשר עם תומכיו ולהגדיל את סיכויי ההימלטות שלו מזרועות הביטחון, אלא גם הפך את המחבל למסוכן עוד יותר, כמי שעלול היה לבצע פיגוע נוסף", נאמר בכתב הערעור.

שופטי בית המשפט העליון יצחק עמית, נועם סולברג ואלכס שטיין קיבלו, כאמור, את ערעור הפרקליטות, וגזרו על הנאשם שנת מאסר בפועל. השופט שטיין כתב, כי "בהטלת עונשים בגין הושטת סיוע לעבריין העיקרי לפני מעשהו, בעת ביצועו ואחריו, יש לשיקולי הרתעה תפקיד מיוחד. סיוע למחבל רצחני נופל בגדר עבירה בעלת חומרה יתירה, גם כשמדובר בסיוע לאחר המקרה. עונשו של המסייע צריך שיהא חמור מספיק כדי להניא אנשים במצבו מהושטת סיוע מכל סוג לעבריין העיקרי, ועל ידי כך לדלל את מאגר הסייענים. דילולו של מאגר הסייענים יגרום לכך שמבצעי עבירות הזקוקים לסייענים לא יוכלו להוציא את זממם מן הכוח אל הפועל ויימנעו מלבצע את העבירות".

תגיות:טרורבית המשפט העליוןסייען

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה