חדשות בארץ

בנט מאיים: משנים את התפיסה – נחנוק את איראן

שר הביטחחון כינה את חיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, "אירוע מעצב שהשפיע משמעותית על הגזרה", והבהיר כי כל עוד טהראן ממשיכה לנסות לבנות בסיסי טרור בסוריה, ישראל רק תגביר את הפגיעה בהם. בנט: "אנחנו במערכה רציפה להחלשת ראש התמנון האיראני עצמו בפעולות כלכליות, מדיניות, מודיעיניות, צבאיות, וגם בממדים נוספים"

בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט אמר היום (שלישי) כי ישראל פועלת כל העת להשלמת "היעד הסופי" של סילוק איראן מסוריה, במסגרתה משלמת איראן "מחירים" על בניית בסיסי הטרור במדינה. בנט אמר את הדברים בטקס התייחדות לחללי אסון המסוקים לרגל יום הציון ה-22, המתקיים בקיבוץ דפנה בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל אביב כוכבי. בנט אמר כי ישראל נחושה להמשיך למנוע "למנוע נוכחות איראנית על גבולנו הצפוני", והזהיר את טהראן כי אין לה "מה לחפש בסוריה".

שר הביטחון הוסיף: "כאשר זרועות תמנון מכות בך, אל תילחם חזרה רק בזרועות, אלא תחנוק את הראש. כך עם איראן. משך שנות דור, נלחמנו ללא הרף בזרועות התמנון האיראני בלבנון, בסוריה ובעזה, ולא התמקדנו מספיק בהחלשה של איראן עצמה". לטענתו, "כעת אנחנו משנים את התפיסה: אנחנו במערכה רציפה להחלשת ראש התמנון האיראני עצמו בפעולות כלכליות, מדיניות, מודיעיניות, צבאיות, וגם בממדים נוספים". הוא כינה את חיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, "אירוע מעצב שהשפיע משמעותית על הגזרה", והבהיר כי כל עוד טהראן ממשיכה לנסות לבנות בסיסי טרור בסוריה, ישראל רק תגביר את הפגיעה בהם. "אל לאויב האיראני לטעות  אנחנו ממשיכים, ונמשיך למנוע נוכחות איראנית על גבולנו הצפוני", אמר שר הביטחון.

תיעוד התקיפה בסוריה, בשבוע שעבר תיעוד התקיפה בסוריה, בשבוע שעבר

בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא כי ישראל תקפה מטרות צבאיות במערב דמשק ובדרום המדינה. בארגון הסורי לזכויות אדם דיווחו כי שוגרו טילים לעבר בסיסים ועמדות של צבא סוריה ומיליציות פרו-איראניות. לפי הארגון, 23 בני אדם נהרגו בתקיפה, בהם לוחמים פרו-איראניים. מנגד, בסאנא דווח כי בתקיפה נפגעו שמונה חיילים.

הנשיא ריבלין אמר בנאומו כי "אנחנו כאן הודות לכך שבכל רגע נתון מקיפים אותנו גיבורים כאלה המבטיחים את חיינו תחת סיכון חייהם – גיבורים היוצאים לארץ אויב באישון ליל, כדי שאנחנו נישן בשקט ונקום לשגרת חיים שלווה ובטוחה. זו ידיעה שקשה להחזיק בתודעה באופן שוטף. רק ברגעים של הצלה גדולה או לחילופין, למרבה הכאב של אסון נורא, אנו נזכרים בגודלה של התודה העצומה שאנו חבים לחיילים שלנו ולאנשי כוחות ביטחון כולם".

תגיות:איראןנפתלי בנטסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה