חדשות בארץ

השם החדש של נגיף הריאות הסיני: קוביד-19

יו"ר ארגון הבריאות הודיע כי חיסון לנגיף הריאות עשוי להיות זמין בעוד שנה וחצי, "ולכן עלינו לעשות היום הכול – באמצעות כל כלי הנשק העומדים לרשותנו". הוא קרא למדינות העולם להתאחד במטרה שלשמה יש "לנהוג באגרסיביות רבה ככל האפשר – אנחנו באסטרטגיה של בלימה"

COVID-19 (צילום: שאטרסטוק)COVID-19 (צילום: שאטרסטוק)
אא

ארגון הבריאות העולמי הודיע הערב (שלישי) כי שמו החדש של נגיף הקורונה הוא COVID-19. לפי יו"ר הארגון, טדרוס אדהנום גברהיסוס, חיסון לנגיף הריאות עשוי להיות זמין בעוד שנה וחצי, "ולכן עלינו לעשות היום הכול – באמצעות כל כלי הנשק העומדים לרשותנו". הוא קרא למדינות העולם להתאחד במטרה שלשמה יש "לנהוג באגרסיביות רבה ככל האפשר – אנחנו באסטרטגיה של בלימה". לדבריו, "אם העולם לא מעוניין להתעורר ולהכריז על הווירוס כאויב הציבור מספר אחת, אני לא סבור כי נוכל ללמוד מכך לקח".

נגיף הקורונה התפרץ בעיר הסינית ווהאן שבמחוז חוביי בסוף דצמבר. הערכות הן כי הנגיף מורכב ממשפחה של כמה נגיפים, בהם נגיף הסארס שהתפרץ בשנת 2002 וגבה מאות קורבנות – פחות ממספר המתים הנוכחי מהקורונה. בשל העובדה כי מוקד ההתפשטות הוא בעיר ווהאן, היו שכינו את הווירוס החדש "נגיף ווהאן". אולם, ב-2015 הודיע ארגון הבריאות העולמי כי יש להימנע ממתן שמות למחלות על פי הזיהוי הגיאוגרפי או האנושי – כדוגמת מחלות האבולה (על שם נהר האבולה האפריקני שבו התפרצה), קדחת הנילוס (מחוז הנילוס המערבי שבאוגנדה) ומחלת הליגיונרים (בשל איתורה בכינוס הלגיון האמריקני בבית מלון בפילדלפיה) – בשל החשש ליצירת דעות קדומות שיפגעו בקבוצת אנשים או מקומות, מה שהוביל להודעת הארגון על שמו החדש.

מסיכות פה כאמצעי זהירות מפני הידבקות (צילום: שאטרסטוק)מסיכות פה כאמצעי זהירות מפני הידבקות (צילום: שאטרסטוק)

אחר הצהריים אמר נשיא סין, שי ג'ינפינג, כי מאמצי ארצו לבלום את הנגיף נושאות פרי, וכי סין תנצח במאבקה למיגור הווירוס. במסיבת עיתונאים עם שליט קטאר אמר נשיא סין כי ארצו מנהלת "מלחמה של העם" נגד הווירוס.

על פי הנתונים הרשמיים, הלילה חצה מניין המתים מנגיף הריאות את האלף, וכעת הוא נאמד בכ-1,017. במחוז חוביי, בו התפרץ הקורונה בסוף דצמבר, מתו אתמול 103 בני אדם – מספר המתים הגבוה ביותר בתוך יום אחד. עוד מסרו הרשויות כי מעל 42 אלף בני אדם נדבקו בווירוס, רובם המוחלט מתגוררים בסין היבשתית.

האפידמיולוג הסיני ז'ונג ננשיין, מהמומחים הבכירים למחלות זיהומיות שעמד בחזית המאבק למיגור נגיף הסארס ב-2003, העריך בצהריים כי התפרצות וירוס הקורונה נמצא כעת בשיאו, והתפשטותו צפויה לחלוף עד אפריל. ז'ונג, המשמש כיועץ בכיר לממשלת סין בתחום נגיף הריאות, אמר בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא מעריך שקצב התפשטות הנגיף יאט. לדבריו, חלה ירידה במספר הנדבקים החדשים בכמה מקומות, והביע אופטימיות כי השיא יירשם החודש, ואילו לאחריו תחול מגמת ירידה במקרי ההדבקה.

תגיות:נגיף הקורונהCOVID-19

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה