חדשות בארץ

גנץ: אפעל ליישום תוכנית המאה – הרשימה המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה שלי

בתום סיור שקיים במגזר הערבי עמד יו"ר כחול לבן על הפערים בין מפלגתו לנציגות הערבית בכנסת, שמונעת, לדבריו, שותפות קואליציונית. גנץ: "ביני לבין הרשימה המשותפת ישנן מחלוקות עמוקות בכל הנוגע לסוגיות מדיניות, לאומיות וביטחוניות של מדינת ישראל"

גנץ (צילום: פלאש 90)גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע הערב (שלישי) כי הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מהממשלה שיקים לאחר הבחירות, כי "המחלוקות שלי עם הנהגתה בלתי ניתנות לגישור". בסיור בכפר הערבי בענה שבגליל, הוסיף גנץ כי יפעל לקידום תוכניתו המדינית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לדבריו, "אף אזרח ישראלי, יהודי או ערבי, לא יועבר בכפייה לשטח מדינה אחרת".

הבוקר אמר יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, כי מפלגתו לא תמליץ על גנץ להרכבת הממשלה, אם זה לא יתבטא נגד תוכנית טראמפ הכוללת סיפוח חלקים מהגדה המערבית וחילופי שטחים במשולש. "אם לא נשמע ממנו אמירה חדה מאוד נגד הטרנספר והסיפוח אין מצב שנמליץ עליו", אמר עודה בריאיון לגלי צה"ל. "הם שותקים על התקיפה נגד האוכלוסייה הערבית, התקיפה של נתניהו. שגנץ יגיד משהו. מה הוא חושב, שאנחנו בכיס שלו? מה פתאום", תקף.

עודה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)עודה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתום סיור שקיים במגזר הערבי עמד יו"ר כחול לבן על הפערים המדיניים בין מפלגתו לנציגות הערבית בכנסת, שמונעת, לדבריו, שותפות קואליציונית. "ביני לבין הרשימה המשותפת ישנן מחלוקות עמוקות בכל הנוגע לסוגיות מדיניות, לאומיות וביטחוניות של מדינת ישראל", אמר גנץ. הוא הדגיש כי הוא אינו חושש לדבר עם אף גורם פוליטי "לגיטימי", אולם "ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, יחידה בעולם, שצריכה להגן על עצמה מפני האויבים שבחוץ", ומשכך, "היא לא יכולה לסבול תמיכה בטרור או הימנעות מגינויו".

"אני יודע שיש כאלה שרוצים שבשני במרץ אזרחי ישראל הערבים יישארו בבית ולא ילכו להצביע", הוסיף יו"ר כחול לבן. "יש קולות קיצוניים כאלה גם בשולי החברה הערבית, ויש קולות ומעשים שמשתפים איתם פעולה מהימין בחברה היהודית. זו ברית מסוכנת".

בהתייחס לתוכנית המאה של טראמפ, גנץ אמר כי הוא רואה בה "אבן דרך משמעותית", ומתכוון ליישמה לאחר הבחירות – "בתיאום עם כלל הגורמים באזור". לצד זאת הוסיף: "בסיורים שערכתי שמעתי גם על החשש מהשיח שעלה לאחרונה על העברת המשולש לידיים פלסטיניות. אני רוצה להוריד את הנושא הזה מהשולחן ולקבוע כי אף אזרח ישראלי, יהודי או ערבי, לא יועבר בכפייה לשטח מדינה אחרת".

יו"ר המשותפת הבהיר בריאיון לגלי צה"ל כי מפלגתו לא תתמוך "בשום ממשלה שיש בה את ליברמן" מאחר ש"אין לנו שום דבר משותף עם ליברמן... הוא הוגה רעיון טרנספר תושבי המשולש". לטענתו, מפלגתו יכולה להשיג 16 מנדטים וכך "להגיע ל-61 מנדטים ללא ליברמן".

תגיות:בני גנץהרשימה המשותפתבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה