חדשות בארץ

תיעוד מניסוי רפאל: היירוט המוצלח של הרחפנים באמצעות קרן הלייזר

מערכת ה-Drone Dome של חברת רפאל מיועדת להגן מפני איום הרחפנים והמל"טים על יעדים צבאיים ואזרחיים. המערכת סיימה סדרת ניסויים מוצלחת, במסגרתה יירטה מטרות מרובות, וכן מטרות בזמן תמרון

(קרדיט צילום: רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ)(קרדיט צילום: רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ)
אא

(קרדיט סרטון: רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ)

חברת רפאל סיימה לאחרונה סדרה מוצלחת של ניסויים במערכת ה- Drone Dome, המיועדת להגן מפני רחפנים ומל"טים. כך נמסר היום (רביעי) מהחברה. במסגרת הניסויים, שנערכו בדרום הארץ, המערכת עמדה ביעדים ויירטה מל"טים מרובים, וכן מטרות בזמן תמרון. שלבי הניסויים של המערכת כללו איתור יעד וזיהויו, מעקב באור יום ובתנאי לילה, ובשלב האחרון – יירוט באמצעות קרן לייזר רבת עוצמה.

מערכת ה-Drone Dome נועדה להתמודד עם איום רחפנים ומל"טים, הן בהגנה על כוחות ומתקנים צבאיים, והן בהגנה על יעדים אזרחיים, כמו שדות תעופה, מתקנים ציבוריים ותשתיות אסטרטגיות. יעדים אלו הולכים והופכים לפגיעים, עם האיום הגובר של שימוש עוין ברחפנים ומל"טים. המערכת מיועדת לספק הגנה יעילה, מהירה וניידת של מרחב אווירי מפני מל"טים עוינים, תוך שילוב של תת-מערכות לזיהוי ובקרה, ולמעשה היא מקנה הגנה של 360 מעלות בשטח בו היא מוצבת.

ברפאל מציינים, כי המערכת היא מודולרית וניידת, ונבנית בהתאמה אישית לדרישות ולצרכים הספציפיים של המשתמש, תוך שמירה על בטיחות ברמה גבוהה לצמצום הנזק לסביבה. המערכת נמכרה כבר למספר לקוחות ברחבי העולם, הכוללים את הצבא הבריטי.

Drone Dome היא חלק ממערכות ההגנה האווירית המתקדמות של רפאל, הכוללות את "כיפת-ברזל", "שרביט-קסמים", מערכת ה"ספיידר" ועוד. המערכות הללו מספקות מעטפת של פתרונות הגנתיים, כחלק מתפיסת ההגנה מבוססת השכבות, על פיה פועלת מדינת ישראל.

תגיות:יירוטמל"טיםרחפנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה