חדשות יהדות

לאחר הסערה בתל אביב: עיריית צפת ביוזמה מפתיעה ומבורכת

ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, יזם דוכן קבע להנחת תפילין בכניסה לבניין העירייה. הדוכן יפעל מדי בוקר ויציע לתושבי העיר והתיירים להגיע ולהניח תפילין

  • כ"א שבט התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הבוקר (ראשון) הוקם לראשונה דוכן להנחת תפילין, בכניסה לבניין עיריית צפת. הדוכן יפעל מדי יום החל מהשעה 9:00 ויזמין עוברים ושבים, תושבים ותיירים, לזכות במצוות הנחת תפילין.

ראש העיר שוקי אוחנה, הוא זה שיזם את הקמת הדוכן, והיה הראשון שהניח תפילין בעמדה החדשה. אוחנה פנה לתושבי העיר והתיירים והזמין אותם להגיע ולהניח תפילין בעמדה החדשה: "העיר צפת הינה עיר שמכבדת ומחבקת את כלל המגזרים וכלל הדתות. בארץ הקודש, בעיר הקודש ניתן להניח תפילין בכל מקום- גם במרחב הציבורי. אני מזמין את תושבי העיר והתיירים להגיע ולהניח תפילין בעמדה החדשה בכניסה לבניין העירייה".

כזכור, בימים האחרונים פרצה סערה בתל אביב, לאחר שסגן ראש העיר ראובן לדיאנסקי (יו"ר סיעת "חי – חילונים ירוקים) הוביל לכך שעיריית תל אביב לא תנפיק אישורים להצבת דוכנים בכלל, ודוכני תפילה בפרט, במרחק הפחות מ-100 מטר מבתי ספר, גני ילדים, מרכזים קהילתיים או תמוסדות מוכרים אשר משרתים בעיקר קטינים. זהו תקדים שלא היה מעולם. ההודעה הגיעה בעקבות בקשת שאילתה של נציג שפנה לקבלת אישור שימוש במרחב הציבורי להצבת דוכני תפילה.

"אנחנו מקבלים תלונות של תושבים בנוגע לדוכני תפילה שמוצבים בקרבת בתי הספר, ובמקרים מסוימים גם ממש בכניסה לבתי ספר", טען לדיאנסקי. "כהורה, אינני מעוניין שגורמים שונים יפנו לילדיי הקטינים בהצעות שונות ומשונות במרחב הציבורי ובמיוחד כשהם נמצאים בקרבת מוסדות לימוד. עלינו להגן על ילדינו גם בסביבת בתי הספר והגנים שלנו מפני כל סוג של רוכלות או תעמולה ויש למנוע את חשיפת הילדים שלנו בדרכם או בצאתם ממוסדות החינוך. האיסור יחול על כל ארגון או עמותה להציב דוכני הסברה בסמוך למוסדות חינוך".

 

הרב זמיר כהן - תגליות מרגשות על עוצמת התפילין:

בדוק את עצמך: האם אתה מניח תפילין בצורה הנכונה?

תגיות:צפתהנחת תפיליןתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה