חדשות בארץ

ראש הממשלה הפלסטיני: ההבדל בין גנץ לנתניהו – כמו פפסי וקולה

נביל אבו רודינה, דוברו של אבו מאזן, אמר כי תוכניתו המדינית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מהווה "נקודת מפנה", האם ישראל מעוניינת בהמשך הסכסוך או פתרונו: "אחרי אבו מאזן יהיה קשה למצוא מנהיג שיהיה מוכן לחתום על התנאים האמריקניים"

ישיבת הממשלה הפלסטינית (צילום: פלאש 90)ישיבת הממשלה הפלסטינית (צילום: פלאש 90)
אא

דוברו של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן, נביל אבו רודינה, אמר היום (ראשון) בשיחה עם כתבים ישראליים ברמאללה כי במידה שישראל תקבל את הצעת הרשות על הקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים, האחרונה תפעל לחתימת הסכם שלום בתוך שבועיים. "הסכסוך לא ייפתר על ידי עסקה שמובאת על ידי האמריקנים אלא על ידי מו"מ בין ישראל לפלסטינים", אמר אבו רודינה. לדבריו, תוכניתו המדינית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מהווה "נקודת מפנה", האם ישראל מעוניינת בהמשך הסכסוך או פתרונו. "אחרי אבו מאזן יהיה קשה למצוא מנהיג שיהיה מוכן לחתום על התנאים האמריקניים".

לפי דוברו של אבו מאזן, ברשות הפלסטינית מתמודדים עם ממשלה ישראלית ש"הורסת כל סיכוי לשלום שיימשך לנצח", ומהצד האמריקני עם ממשל שדוחף את ישראל והפלסטינים ל"קונפליקט תמידי". בהתייחס לבחירות בישראל אמר אבו רודינה כי הפלסטינים אינם מתערבים בהן. "אנחנו רוצים פרטנר שרוצה לשלום. רוצים איש כמו פרס ורבין שיישב למו"מ".

גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

עוד אמר התיאום הביטחוני בין ישראל לרשות "לא יימשכו לנצח". בכיר פלסטיני נוסף, אשרף אל עג'רמי, שכיהן בעבר כשר לענייני אסירים, הדגיש גם הוא בשיחה כי במידה שממשלת ישראל תקדם סיפוח חד-צדדי, ברשות ישקלו להפסיק את הקשרים הביטחוניים עם ישראל ולהפר את ההסכמים שנחתמו עמה.

עוד אמר אל עג'רמי כי בצד הפלסטיני שורר קונצנזוס נגד תוכנית טראמפ לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "התוכנית יצרה בקרב הפלסטינים אכזבה שלא ראיתי כמותה בכל חיי", אמר, "רואים בה סכנה אמיתית לקיומו של העם הפלסטיני". על אף המתיחות בגדה המערבית, אל עג'רמי אמר כי המשכה של ההסלמה העממית תלויה בצעדיה של ישראל. "אנשים עדיין מחכים לראות מה יהיה בבחירות והאם יהיה סיפוח. ההפסד הלאומי שלנו גדול", ציין. הוא הוסיף כי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו"אין שום סיכוי" להגיע להסכם שלום, אולם, עם יו"ר כחול לבן בני גנץ הם אינם יודעים. "אנחנו לא רוצים להתערב בבחירות ולהיות כלי בידי נתניהו בקמפיין", אמר.

לעומתו, ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד א-שתייה, אמר כי מבחינת הפלסטינים אין הבדל בין נתניהו לגנץ באשר לקידום הסכם שלום. "זה כמו ההבדל בין קולה לפפסי", אמר א-שתייה במהלך שהותו בוועידת מינכן לביטחון. עם זאת, הוא הוסיף כי "לגנץ יש מרחב לתמרון – הוא לא חייב להיות כבול לכל פרט בתכנית של טראמפ". לטענתו, בעשור האחרון, במהלכו "לא פספסנו שון הזדמנות" לא היה לפלסטינים פרטנר בישראל.

תגיות:נביל אבו רודיינהאבו מאזןבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה