חדשות בארץ

"התקשורת לא משפיעה על בית המשפט": נפתח משפטו של השוטר שירה בטקה

השופט הבהיר בדיון כי קודם שלב שמיעת העדים, וגם לאחריו, יקיים יסייר בזירת הירי יחד עם השוטר ועם נציגי המשטרה. הוא פנה לבני משפחתו של הצעיר האתיופי: "אני יודע שקשה לכם, אך הניהול של המשפט יהיה מסודר". לאחר שהשופט יצא מהאולם צעקו קרוביו של טקה לעבר השוטר "רוצח", ומהומה פרצה במקום

סלומון טקה ז"לסלומון טקה ז"ל
אא

בבית משפט השלום בחיפה נפתח הבוקר (ראשון) משפטו של השוטר שירה למוות בסלומון טקה, המואשם בגרימת מוות ברשלנות. השופט זאיד פלאח אמר בהצהרתו בפתח הדיון מול כלי התקשורת כי "האלימות, ההפגנות והתקשורת לא משפיעות על בית המשפט, רק ראיות קבילות. אשמע את כל התיק, לא אהסס לזכות או להרשיע". אם השוטר יורשע יוטל עליו עונש של עד שלוש שנות מאסר.

השופט פלאח הבהיר כי קודם שלב שמיעת העדים, וגם לאחריו, יקיים יסייר בזירת הירי יחד עם הנאשם ועם נציגי המשטרה. הוא פנה לבני משפחתו של הצעיר האתיופי: "אני יודע שקשה לכם, אך הניהול של המשפט יהיה מסודר". הוא הדגיש כי "זיכוי לא מטיל דופי במנוח או בקהילה והרשעה לא מטילה דופי במשטרה".

מדליקים נרות לזכרו של סלומון טקה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מדליקים נרות לזכרו של סלומון טקה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בתחילת החודש הודיעה המחלקה לחקירת שוטרים על ההחלטה להעמיד לדין את השוטר שירה למוות בטקה בקרית חיים. לפי מח"ש, במהלך האירוע, שהתרחש בחודש יוני, ירה הנאשם לעברם של טקה וחבריו בפארק ציבורי, לאחר שיידו לעברו אבנים בעת שהייתו עם בני משפחתו, מה שהוביל, לטענת השוטר, לכך שחש בסכנה למשפחתו. בכתב האישום נטען כי פעל ברשלנות ובניגוד לנהלים בעת שביצע ירי לעבר רצפת האספלט, שממנה ניתז הכדור לחזהו של טקה, במקום לירות לאוויר או לקרקע החולית הסמוכה. התשתית הראייתית הצביעה על אישום חמור יותר של המתה בקלות דעת, שעונשה המקסימלי הוא 12 שנות מאסר, אך במח"ש אימצו את גרסתו כי חש סכנה חייו ובשל כך הומר האישום לגרימת מוות ברשלנות.

בני המשפחה ביקשו בדיון שיגלו את פניו של השוטר, שהוסתר בידי הסובבים אותו, וטענו כי "החברים שלו מסתירים אותו כמו שהסתירו ראיות". אולם, השופט השיב: "אני מבקש שלא יהיו הפרעות. זה לא ישפיע עלי. אם אתה רוצים לראות אותו זה לא קשור לדיון". מקורב למשפחה אמר: "המשפחה שילמה מחיר יקר. שמים לנו תוויות. אנחנו נכבד את בית המשפט. רק רוצים משפט צדק. לא צריך להזכיר לנו, אנחנו ניתן כבוד והערכה לבית המשפט". השופט אמר על כך: "צדק יהיה גם במקרה של הרשעה וגם של זיכוי". לאחר שהשופט יצא מהאולם צעקו קרוביו של טקה לעבר השוטר "רוצח", ומהומה פרצה במקום. אסף גובנה, חבר משפחת טקה, אמר בתום הדיון: "הייתה אווירה טעונה, המשפחה נמצאת בתקופה קשה והתיק מזוהם, רומסים אותנו. אנחנו מכבדים את בית המשפט אבל רוצים צדק ונרדוף אחר האמת".

תגיות:סלומון טקהבית משפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה