חדשות בארץ

גנץ: אפעל לבטל את סמכות הכנסת להעניק חסינות לחבריה

לקראת ההצבעה במליאת הכנסת על בקשת החסינות של חבר הכנסת חיים כץ, אמר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי יפעל להעביר את סמכות ההחלטה בנוגע לחסינות חברי הכנסת לוועדה מקצועית: "עצם הדיון של חברי הכנסת בחסינות חבריהם, זהו פתח לשחיתות וליצירת קליקה"

גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הצהיר הבוקר (שני) כי יפעל לבטל את סמכותה של הכנסת להעניק חסינות לחבריה. דבריו של גנץ נאמרו בכנס של התנועה הקיבוצית, מספר שעות לפני שמליאת הכנסת תכריע האם להיענות לבקשת החסינות שהגיש חבר הכנסת חיים כץ (הליכוד). "אני מתכוון להפוך את בקשת החסינות של כץ לבקשת החסינות האחרונה שבה דנה כנסת ישראל", אמר.

"עצם הדיון של חברי הכנסת בחסינות חבריהם, זהו פתח לשחיתות וליצירת קליקה שביכולתה להפוך את בית הנבחרים לעיר מקלט לעבריינים", הוסיף גנץ. "אני מתכוון להוציא את ההחלטה מידי חברי הכנסת, ולהקים ועדה של אנשי מקצוע ואישי ציבור, כולל חברי כנסת לשעבר, שתקבל החלטה עניינית ומקצועית".

כזכור, לפני כשבועיים אישרה ועדת הכנסת את בקשתו של כץ לקבל חסינות מפני העמדה לדין בכתב האישום שהוגש נגדו, בעבירות של מרמה והפרת אמונים. ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. לאחר ההצבעה נמתחה ביקורת על כחול לבן, בשל הימנעותם של נציגיה בוועדת הכנסת.

על פי ההערכות במערכת הפוליטית, מליאת הכנסת צפויה לאשר את בקשתו של כץ. אם תינתן לכץ חסינות, היא תהיה תקפה אך ורק לכנסת היוצאת. כץ יוכל להגיש בקשה נוספת לחסינות בכנסת הבאה, ואם לא יעשה זאת – יוכל היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגדו מחדש את כתב האישום.

התנועה לאיכות השלטון הודיעה, כי אם מליאת הכנסת תאשר את הענקת החסינות לכץ, היא תעתור לבג"ץ. כץ, שכיהן בעבר כיו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, מואשם כי פעל בניגוד עניינים כאשר ניסה לקדם תיקון לחוק ניירות ערך, ביוזמת ידידו הקרוב, יועץ ההשקעות מוטי בן ארי, ולא דיווח על החברות האישית והעסקית הקרובה ביניהם.

הדיון הארוך בוועדת הכנסת היה סוער ורווי רגשות. חברים בוועדה מתחו ביקורת נוקבת על היועץ המשפטי לממשלה, וטענו כי החלטתו להעמיד לדין את כץ לא תאפשר להם למלא כנדרש את תפקידם כמחוקקים. מנדלבליט, שהציג את עמדתו, טען כי כתב האישום מייחס לכץ מרמה והפרת אמונים "ברף הגבוה ביותר". הוא הבהיר כי אינו מקל ראש בפעילות הגלומה בחקיקת חוק: "אני לא מתכוון להתערב בעבודה הסדירה של חברי הכנסת".

כץ תקף בחריפות את היועץ, והאשים אותו כי פגע בבריאותו: "אני שלם עם חקיקת החוק, ידיי נקיות. אם טעיתי – זה היה בשגגה. בנית סיפור דמיוני, אלף לילה ולילה. לא עשית שיעורי בית, לא חקרת, כי לא עניין אתכם. אני בסך הכל בן אדם, ואני בן אדם ישר, לא שיקרתי בחיים שלי, ופה עושים אותי שקרן".

כזכור, בשנת 2005 שונה חוק החסינות, כך שבניגוד לעבר היא אינה מוענקת באופן אוטומטי לחבר הכנסת, ועליו לבקשה. מאז שינוי החוק, ועדת הכנסת דנה בבקשתם של שני חברי כנסת – כץ וחבר הכנסת סעיד נפאע, שבקשתו נדחתה.

תגיות:בני גנץחיים כץחסינותבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה