חדשות בארץ

נתניהו על משבר הקורונה: סגירת הגבולות לא תפגע ביחסי החוץ ובכלכלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה את המלצות משרד הבריאות למנוע את כניסתם של אזרחים זרים ממדינות באסיה, בשל התפשטות נגיף הקורונה: "מה יקרה עם הכלכלה, אם הנגיף יתפשט בארץ – כל אחד יכול להבין. לכן אני מעדיף גישה שסוגרת הרבה יותר הרמטית"

נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) להתפשטות נגיף הקורונה ולחשש מפני הגעתו לארץ. "אני חושב שאנחנו ערוכים לא פחות טוב, ואולי יותר טוב, מכל מדינה אחרת" אמר בריאיון לאמיר איבגי בגלי צה"ל. "מחר אני מכנס בבית החולים שיבא בתל השומר ישיבה של כל גורמי הממשלה ומנהלי בתי החולים הגדולים בארץ, כדי לדון בהמשך המאמצים שלנו. עד עכשיו הצלחנו למנוע את כניסת הנגיף לארץ, זה הישג לא מבוטל".

נתניהו הדגיש, כי על האזרחים להישמע להוראות הרשויות, כדי שניתן יהיה לבצע "סגירה הרמטית, ככל שניתן" של היציאות והכניסות לארץ. בתגובה לביקורת שהשמיעו בגורמים במשרד החוץ על ההנחיה שהתקבלה, בעקבות המלצת משרד הבריאות, למנוע את כניסתם לארץ של אזרחים זרים ממדינות במזרח הרחוק, אמר ראש הממשלה: "אנחנו פועלים באחריות עם כל הגורמים. הביקורת באה מגורמים שאומרים שאנחנו פוגעים ביחסי החוץ של ישראל ובכלכלתה. אני דוחה זאת מכל וכל. מה יהיה עם הכלכלה, אם הנגיף יתפשט בארץ – כל אחד יכול להבין. לכן אני מעדיף גישה, שסוגרת הרבה יותר הרמטית את הכניסות לארץ ואת הביקורת והבידוק של כל מי שנכנס".

ראש הממשלה הבהיר, כי הממשלה תפצה את חברות התעופה בישראל על ההפסדים שנגרמו להן בשל הירידה המשמעותית בטיסות בעקבות משבר הקורונה. "זה גורם עליון, כוח עליון". הוא ציין, כי הנחה את המכון הביולוגי בנס ציונה לפעול לפיתוח חיסון לנגיף: "יש עכשיו מרוץ לחיסון, אני מקווה שגם אנחנו נתרום את חלקנו. אולי נוכל להביא את החיסון הזה, זו תהיה בשורה לא רק לאזרחי ישראל, אלא לאנושות".

שר הפנים אריה דרעי הנחה אמש את רשות האוכלוסין ההגירה, למנוע את כניסתם לישראל, דרך מעברי הגבול השונים, של אנשים ששהו בתאילנד, בסינגפור, במקאו ובהונג קונג, זאת בנוסף לאיסור הכניסה לארץ מסין. הצעד החדש, שננקט כאמור בהמלצת משרד הבריאות, נוגע אך ורק לאזרחים זרים שהגיעו מיעדים אלו ישירות לישראל. ישראלים החוזרים מיעדים אלו יידרשו להישאר בבידוד למשך שבועיים.

בתוך כך, הנוסעים ואנשי הצוות שעל ספינת ה"דיימונד פרינסס", הנתונה בהסגר מול חופי יפן מאז ה- 3 בפברואר, ממתינים בקוצר רוח לסיומם של 14 ימי הבידוד. מטוס, שחכרו חברות הביטוח של הנוסעים הישראלים הנמצאים על הספינה, יצא מחר מתאילנד ליפן, כדי לאסוף את הנוסעים ולהחזירם לארץ. משרד החוץ מסר, כי הוא סיכם עם חברות הביטוח את הפרטים האחרונים בנוגע לנחיתת המטוס ביפן, איסוף האזרחים מהספינה העוגנת בנמל יוקואמה והבאתם לכבש המטוס להמראה ישירה לישראל, ביום חמישי. שגרירות ישראל בטוקיו מטפלת בכל הסדרי נחיתת המטוס ביפן והלוגיסטיקה הכרוכה בכך.

פרופ' רן ניר-פז, רופא בכיר בבית החולים הדסה בירושלים ומומחה למחלות זיהומיות, הגיע הבוקר עם קונסולית ישראל ביפן, רויטל בן נעים, לבתי החולים בהם מאושפזים שלושת הנוסעים הישראלים, שנדבקו בנגיף. ניר-פז, שנשלח מטעם משרד הבריאות על מנת לעקוב מקרוב אחר הטיפול בישראלים, אמר: "אנו עדים לטיפול טוב על ידי היפנים, ונמשיך כמובן לבחון את המצב מקרוב. קיבלנו עדכון על מצבם של הישראלים, וניכר כי מצבם קל". ניר-פז ציין, כי שוחח טלפונית עם המאושפזים ועדכן אותם באשר למצבם ולטיפול בהם.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, שהגיע שלשום ליפן, אמר לכאן ב', כי 12 הישראלים שעל הספינה ייבדקו יחד עם שאר הנוסעים כדי לוודא שאינם נושאים את הנגיף, ורק אז יוכלו לעלות על המטוס לארץ. לדבריו, "היפנים נערכים לזה כמו מבצע צבאי, יש יותר מ- 2,000 נוסעים שצריכים לרדת מהספינה ולעבור בדיקה לפני. אנחנו מנסים לעשות מאמצים שהם יצאו בין הראשונים, ויוכלו לעלות כמה שיותר מוקדם לאוטובוס". 3 הנוסעים הישראלים, המאושפזים ביפן, יישארו בשלב זה בבתי החולים.

עם הגעתם לישראל, יוכנסו הנוסעים לבידוד של שבועיים נוספים, ביחידה נפרדת שהוכנה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. גרוטו ציין, כי "מבחינת הערכת מצב, המקום הכי מסוכן לחטוף בו קורונה על כדור הארץ הוא הספינה הזו. לכן ננקוט בתנאים מחמירים של בידוד בבית החולים, ולא בבית".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה