חדשות בארץ

גנץ: "ערב עצוב"; נתניהו: "יום עצוב אם תקום ממשלת גנץ שתלויה בטיבי"

בתגובה להודעה על מועד פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי מדובר ב"ערב עצוב למדינת ישראל ולאזרחי ישראל". נתניהו: "יום עצוב יהיה אם תקום ממשלה של בני גנץ שתלויה באחמד טיבי"

גנץ ונתניהו (תמונות: פלאש 90)גנץ ונתניהו (תמונות: פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס הערב (שלישי) להודעה שפרסמה הנהלת בתי המשפט, לפיה משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יתחיל ב- 17 במרץ. "זהו ערב עצוב למדינת ישראל ולאזרחי ישראל, גם לי כאזרח זהו ערב עצוב ברמה האישית", אמר בכנס בחירות של מפלגתו שנערך ברחובות.

"יום לאחר השבעת הכנסת, ב- 17 במרץ, נתניהו יתייצב למשפט פלילי. ב- 17 למרץ נגמר המנדט ומתחיל המשפט. נתניהו יעסוק אך ורק בעצמו. הוא לא יוכל לדאוג לאזרחי ישראל", המשיך גנץ. "כרמטכ"ל לשעבר אני יודע היטב, שראש ממשלה חייב להקדיש את כל כולו לנושאים החשובים ביותר למדינה. הוא חייב להיות פנוי, ממוקד וחף מכל אינטרס אחר. אתם הייתם רוצים רמטכ"ל שהולך לבית משפט? וראש ממשלה שהולך למשפט? נתניהו הולך למשפט, ואנחנו נמשיך מכאן".

נתניהו הגיב על דבריו של גנץ במהלך כנס בחירות של הליכוד בראשון לציון: "גנץ אמר שהיום זה יום עצוב למדינת ישראל. אתם יודעים מתי יהיה יום עצוב? אם תקום ממשלה של בני גנץ שתלויה באחמד טיבי – זה יהיה יום עצוב ולא ניתן שזה יקרה. בני גנץ לא יכול להקים ממשלה בלי אחמד טיבי ואיימן עודה".

משפטו של נתניהו ייערך בבית המשפט המחוזי בירושלים. בישיבה הראשונה תתבצע הקראת כתב האישום. נתניהו יהיה מחויב להגיע לבית המשפט, יחד עם הנאשמים הנוספים – נוני מוזס ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' – אולם לרשותו עומדת האפשרות להגיש בקשה לקבלת פטור מהתייצבות באולם.

בראש ההרכב שישפוט את נתניהו תשב השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, ואליה יצטרפו השופטים משה בר-עם ועודד שחם. פרידמן-פלדמן הייתה בין שופטי ההרכב, שהרשיע בשנת 2015 את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בעבירות של קבלת דבר במרמה והפרת אמונים, במסגרת פרשת טלנסקי, וגזר עליו עונש מאסר.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש לפני כשבועיים לבית המשפט את כתב האישום נגד נתניהו, וזאת שעות ספורות לאחר שראש הממשלה הודיע כי הוא מושך את בקשתו לקבלת חסינות מהכנסת. לראשונה בתולדות מדינת ישראל, הוגש כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן. בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה) נתניהו מואשם בעבירת שוחד, בעוד בתיקי 1000 (תיק המתנות) ו- 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) הוא נאשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

תגיות:בני גנץבית המשפט המחוזיבחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה