חדשות בארץ

משרד הבריאות נערך להסרת המגבלות על השבים מאסיה; לראשונה, שני חולים באיראן

שר הבריאות הבהיר כי הנחת העבודה במשרד היא שהווירוס יגיע לישראל, אך אמר כי בשלב זה אין כוונה להרחיב את עוצר הכניסות לישראל למדינות נוספות זולת מזרח אסיה. טראמפ: "הנשיא שי אוהב את תושבי סין. הוא אוהב את ארצו והוא עושה עבודה טובה מאוד עם המצב הקשה אליו נקלעה המדינה"

ליצמן בביקורו בבית החולים שיבא (צילום: פלאש 90)ליצמן בביקורו בבית החולים שיבא (צילום: פלאש 90)
אא

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום (רביעי) כי נשקלת האפשרות לביטול חובת הבידוד על השבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו, שהטיל משרדו בתחילת השבוע. בריאיון לוואלה הוסיף ליצמן כי אם יראה שתוך "יום-יומיים-שלושה" נבלם קצב התפשטות הווירוס במזרח אסיה, "יכול להיות שנבטל את ההגבלה הזו של הבידוד הנוסף". עוד אמר ליצמן כי בשלב זה אין כוונה להרחיב את עוצר הכניסות לישראל למדינות נוספות.  

לצד זאת, ליצמן הבהיר כי הנחת העבודה במשרד הבריאות היא שהווירוס יגיע לישראל. לדבריו, "אנחנו עושים את כל המאמצים כדי שהוא לא יגיע, ועד עכשיו הצלחנו. אבל צריך לזכור שיש הרבה פתחים במדינת ישראל, יש פלסטינים, יש עזה, יש אנשים שמגיעים בקונקשן מכל מיני מקומות אחרים".

בית החולים שיבא נערך לקליטת שלושת הנדבקים מספינת התענוגות היפנית (צילום: פלאש 90)בית החולים שיבא נערך לקליטת שלושת הנדבקים מספינת התענוגות היפנית (צילום: פלאש 90)

ברקע הבחירות לכנסת שייערכו ב-2 במרץ, שלשום נועדו צוותי משרד הבריאות עם בכירי ועדת הבחירות המרכזית לדיון אודות ההיערכות לבחירות בצל נגיף הקורונה, שהוביל לבידודם במשך שבועיים של עשרות ישראלים ששבו ממדינות אסיה, אף שלא חשו בתסמיני המחלה. שר הבריאות אמר כי "אנחנו מחפשים פתרון של קלפיות ייעודיות עבורם, אנחנו רוצים שלא יהיה להם מגע עם הסביבה".

מוקדם יותר היום דיווחו הרשויות באיראן על שני מקרים ראשונים של הידבקות בנגיף בשטח המדינה. בדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית ISNA, לא פורטו נסיבות ההדבקה ומהי אזרחותם של חולים אלו. בסוכנות הידיעות ציטטו את דבריו של קיאנושה ג'חנפור, בכיר במשרד הבריאות האיראני, שמסר כי "ביומיים האחרונים התגלו מקרים של חשד להידבקות בקורונה". עם זאת, הוא לא התייחס למספר הנדבקים, אך מסר כי המקרים זוהו במחוז קום המאכלס יותר ממיליון בני אדם.

קודם לכן החמיא נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לרשויות הסיניות, שעושות לדבריו "עבודה טובה מאוד" בבלימת התפשטות נגיף הריאות. "אני חושב שהנשיא שי ג'ינפינג עובד קשה מאוד", אמר טראמפ במסיבת עיתונאים. "שי אוהב את תושבי סין. הוא אוהב את ארצו והוא עושה עבודה טובה מאוד עם המצב הקשה אליו נקלעה המדינה".

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאותאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה