חדשות בארץ

גנץ: "לא אגיע לעימות – זה ספין". נתניהו: "הוא מפחד"

גנץ אמר כי הזמנתו של נתניה לעימות טלוויזיוני ישיר היא ספין, ומשכך אין בכוונתו לקחת בו חלק. גנץ: "נתניהו נמנע מהקריאה שלי לעימותים בסבבי הבחירות האחרונים - הוא נזכר באירוע הזה נוכח תאריך המשפט שלו שנקבע ל-17 למרץ". נתניהו: "אם גנץ מפחד לבוא לעימות מול ראש הממשלה, איך הוא יעמוד באתגרים הגדולים של מדינת ישראל?"

גנץ ונתניהו במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ ונתניהו במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ דחה היום (רביעי) את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים עימות טלוויזיוני ישיר, מאחר ש"מדובר בספין, שלא אקח בו חלק". באירוע בכפר המכבייה הוסיף גנץ כי "נתניהו נמנע זה למעלה מעשור מעימותים. כך הוא נמנע מהקריאה שלי לעימותים בסבבי הבחירות האחרונים. הוא נזכר באירוע הזה נוכח תאריך המשפט שלו שנקבע ל-17 למרץ".

"אני מסתכל לו בלבן של העיניים", אמר גנץ. "אני מסתכל לציבור בישראלי בעיניים. אני מנהל שיח עם הציבור הישראלי ערב ערב ומציב את כל האמת בפני הציבור הישראלי ואני מתכוון להמשיך לעשות את זה".

גנץ בכפר המכבייה, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ בכפר המכבייה, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נתניהו מיהר להגיב להודעתו של גנץ וטען כי סירובו לעימות נובע מחששו להפסד. "אם גנץ מפחד לבוא לעימות מול ראש הממשלה, איך הוא יעמוד באתגרים הגדולים של מדינת ישראל? אני חוזר וקורא לגנץ – בוא לעימות מולי", אמר נתניהו. לדבריו, "ישראל צריכה מנהיג חזק ולא פחדן. ישראל זקוקה לממשלת ימין חזקה ולא לממשלה שנשענת על הרשימה המשותפת".

אמש הזמין נתניהו את גנץ לעימות פומבי, לקראת הבחירות לכנסת שייערכו בעוד כשבועיים. "אני מוכן לבוא הנה או למקום אחר", אמר נתניהו בשידור בערוץ 20, ופנה ליו"ר כחול לבן: "בוא נבחר מישהו (שינחה את העימות – א"פ), או שאתה תביא מישהו, נעשה עימות טלוויזיוני בלי טלפרומפטר ונגיד את הדברים האמיתיים, אהלן וסהלן. בוא נעשה כמה עימותים טלוויזיוניים, אחד על הצד הביטחוני על הצד המדיני על הצד הכלכלי". עם זאת, מאז הפסיד לאהוד ברק בבחירות 1999, נתניהו נמנע מלקיים עימותים טלוויזיוניים עם יריביו.

בתגובה להצעת נתניהו, גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מה קרה נתניהו? נבהלת שיש תאריך לעימות שלך מול עדי התביעה אז אתה מייצר ספין?" גורם בכיר בכחול לבן ציין כי במפלגה חוששים כי מדובר בניסיון של נתניהו להטות את סדר היום, בצל ההתפתחות במצבו המשפטי. "עשר שנים ביבי מסרב לכל עימות, פתאום הוא נזכר בערב שבו הוא חוטף על הראש תאריך למשפט? אנחנו לא חייבים לשתף פעולה עם כל ספין עלוב שלו. שיילך להתעמת עם התובע", אמר הבכיר. בשבוע שעבר נשאל גנץ בחדשות 12 האם יתייצב לעימות ישיר מול ראש הממשלה, והשיב: "אני נכון לכל עימות, רק נראה לי שהעימות הרציני הבא שיש לנתניהו זה עם עדי התביעה במשפט שלו".

שלשום הודיע בית המשפט המחוזי בירושלים כי משפטו של ראש הממשלה, שמואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בשלושה תיקים, ייפתח ב-17 במרץ, שבועיים לאחר הבחירות ויום לאחר השבעת הכנסת.

תגיות:בני גנץבחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה