חדשות בארץ

גנץ על פרשת המימד החמישי: "בסך הכל ספין, משוכנע בניקיון כפיי"

בתגובה לפרסומים, כי מסתמנת פתיחת חקירה בנוגע לפרשת "המימד החמישי", החברה בראשה עמד, אמר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי מדובר בניסיון פוליטי לרכב על דוח מבקר המדינה: "אני רגוע לחלוטין, זה בסך הכל ספין"

גנץ (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)גנץ (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב הבוקר (חמישי) על הפרסומים בתקשורת, לפיהם מסתמן כי לאחר הבחירות תיפתח חקירה בפרשת "המימד החמישי", החברה בראשה עמד בעבר.

בריאיון לירון דקל בכאן ב', אמר גנץ כי לא הופתע מהפרסומים, וכי בשלב זה טרם מתקיימת בדיקה: "ברור לי שמדובר פה בלחץ פוליטי, לרכב על דוח מבקר המדינה, שבכלל עסק בנושא משטרת ישראל ולא בנושא 'המימד החמישי'. המבקר בדק את המשטרה ולא אותנו. אני מניח שיש לחצים, שגורמים לדברים להיפתח".

גנץ ציין, כי הוא "פתוח לכל בדיקה, משוכנע בניקיון כפיי. אני שקוף לסיפור הזה, רגוע לחלוטין. זה בסך הכול ספין, אין פה שום דבר, הכל תקין, הכל בסדר".

"הציבור הישראלי ציבור נבון", הוסיף יו"ר כחול לבן. "ברור שזה קשור לעובדה שנתניהו נאשם בשלושה כתבי אישום חמורים ביותר. אני לא נמצא בכלל באזור החיוג הזה, והציבור יודע זאת. אני לא חושש מחקירה".

גנץ התייחס בדבריו לפרסום השבוע בחדשות 13 של הקלטות מפרשת הרפז, ולדרישת הליכוד להסיר את צו איסור הפרסום על שיחות נוספות שניהל הרמטכ"ל בעת הפרשה, גבי אשכנזי, בלשכתו: "גם הפרסום הזה, שבועיים לפני הבחירות, לא מקרי. זו מניפולציה שברובה פוליטית. אין שום ממצא פלילי, אין שום סיבה עניינית שבגינה צריך לפרסם את מה שנמצא שם. גבי היה רמטכ"ל מצוין, אני מאוד מאמין בו".

בתשובה לשאלה מדוע הוא מסרב להזמנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להתייצב לעימות מולו, ענה גנץ: "נתניהו נעדר מעימותים מזה 10 שנים. כשקראתי לו בבחירות הקודמות לבוא לעימות, הוא כמובן סירב. זה ספין שלו. הוא מנסה להרחיק את עצמו מהמשפט שלו, ומנסה להכניס סדר יום חדש. האיש נאשם, ולא מועמד ראוי לראשות הממשלה, ולכן מבחינתי הדבר הזה לא רלוונטי. המקום היחיד שיהיה לו עימות זה עם העדים הרבים שיהיו במשפט. יש לו ערמות חמאה על הראש, שעוזרות לו לעשות סדר יום פוליטי דווקא מהמקום השלילי של העניין".

אמש דיווח אביעד גליקמן בחדשות 13, כי הפרקליטות עומדת לסיים בקרוב את הבדיקה בנוגע לקשרים שבין המשטרה לחברת "המימד החמישי", ומסתמן כי תמליץ ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה פלילית נגד גורמים שונים בחברה, בחשד לקבלת דבר במרמה. בדיווח הודגש, כי בשלב זה גנץ אינו חשוד בפרשה; הוא יוזמן למסור עדות בפרשה, אך לא ייחקר באזהרה.

על פי הדיווח של עמית סגל בחדשות 12, מנדלבליט קיבל למעשה החלטה כבר לפני מספר שבועות, אולם בשלב זה הוא מתכוון לפתוח בבדיקה בלבד של הפרשה – שלב מקדים להחלטה על חקירה פלילית. עוד דווח, כי הוא מעכב את פרסום החלטתו "בשל הקירבה לבחירות". בליכוד תקפו בתגובה את היועץ: "למה מחכים לאחר הבחירות עם הבדיקה של 'המימד החמישי', בעוד שבכל מה שקשור לראש הממשלה הם רצו עם כתב החשדות לפני הבחירות?". ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בטוויטר: "זהו יום עצוב למדינת ישראל" – עקיצה, שרמזה להתבטאותו של גנץ לאחר הגשת כתב האישום נגד נתניהו.

פרטי הפרשה נחשפו לראשונה בפברואר 2019 על ידי גידי וייץ ב"הארץ". בשנת 2016 הוחלט במשטרה להתקשר בחוזה על סך 50 מיליון שקלים עם החברה, שפעלה בתחום הבינה המלאכותית, וזאת ללא מכרז. במסגרת ההסכם, שקודם על ידי המפכ"ל דאז רוני אלשיך, אישרה המשטרה פיילוט לניסוי המערכת שהוצעה על ידי החברה, והיא קיבלה תמורתו 4 מיליון שקלים. אלא שבסוף 2018 החברה נסגרה, והפיילוט הופסק.

במרץ 2019 פרסם מבקר המדינה דאז, יוסף שפירא, דוח שעסק בהליכי הרכש של המשטרה בשנים האחרונות. במסגרת הדוח נמתחה ביקורת חריפה על התקשרותה של המשטרה עם "המימד החמישי". בדוח נטען בנוסף, כי גורמים בחברה מסרו למשטרה מצג שווא, שעל בסיסו התקבלה ההחלטה על ההסכם עמה. בעקבות דוח המבקר, דרש הליכוד מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה פלילית נגד גנץ, בטענה כי הכניס לכיסו רווח של 4 מיליון שקלים.

תגיות:בני גנץבחירות 2020המימד החמישי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה