חדשות בארץ

נתניהו הודיע: אישרתי את הבנייה בגבעת המטוס בירושלים

במהלך סיור בנקודת תצפית על שכונת הר חומה בירושלים, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אישר את הבנייה בגבעת המטוס בבירה: "הסרנו את כל המגבלות, אנחנו מחברים את כל חלקי ירושלים המאוחדת"

ליאון, נתניהו, לוין ופרץ (צילום: לע"מ)ליאון, נתניהו, לוין ופרץ (צילום: לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (חמישי), כי אישר את הקמתה של שכונה בגבעת המטוס בירושלים ואת הרחבתה של שכונת הר חומה (חומת שמואל). "אנחנו ביום בשורה", הצהיר במהלך סיור בנקודת תצפית על הר חומה, כשלצדו ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ושר התיירות יריב לוין. "אנחנו הולכים לבנות את שכונת גבעת המטוס – הסרנו את כל המגבלות".

"ב -1997, בכהונתי הראשונה כראש ממשלה, כשמשה ליאון היה מנכ"ל משרדי, קיבלתי החלטה להקים על הגבעה שהייתה כאן את שכונת הר חומה", אמר נתניהו. "מאז בנינו את הר חומה א', ב', ג', ד'. היום בהר חומה יש 37 אלף תושבים, והיום אני מודיע על הקמת הר חומה ה', שכונה בה נקים 2,200 יחידות דיור – עוד כ- 12 אלף תושבים. הר חומה תהיה שכונה של 50 אלף תושבים. זה כמו עיר בינונית בישראל. עשינו את זה אז מול התנגדות בין-לאומית עזה. התגברנו על המכשולים, ותראו מה עשינו לירושלים".

בהמשך דבריו הודיע נתניהו על הפסקת הקפאת הבנייה בגבעת המטוס: "הסרנו את כל המגבלות, ואני מודיע על כך שאנו הולכים לבנות את שכונת גבעת המטוס. אנחנו מאשרים הקמה של 4,000 יחידות דיור – 1,000 יחידות דיור להרחבת שכונת בית צפאפא, לתושבים הערבים שם יש מצוקת דיור שאנחנו נותנים לה פתרון, ועוד 3,000 יחידות דיור לתושבים יהודים. 1,000 מתוכם יובאו לשיווק מיידי בימים הקרובים על ידי מנכ"ל משרדי, רונן פרץ".

"אנחנו מחברים את ירושלים. מחברים את כל חלקי ירושלים המאוחדת, ירושלים הבנויה. זאת גאווה גדולה ובשורה גדולה לכל עם ישראל", כך נתניהו.

נתניהו, היום (מתוך הטוויטר שלו)

ליאון הודה לנתניהו על ההחלטה לבנות שכונות חדשות בהר חומה ובגבעת המטוס: "זוהי בשורה גדולה לעיר, ובעיקר למשפחות הצעירות. זו התגשמות משימתי כראש העיר ירושלים, וסגירת מעגל יחד עם ראש הממשלה, שבשנת 1998 הכריז על הקמתה של שכונת חומת שמואל. אז, זכיתי להיות מנכ"ל משרדו. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על ההובלה,  התמיכה ומימוש אחדותה של בירת ישראל, ירושלים. אני גאה שהגענו לעת הזו של הצבת עוד אבן ציון, בדרך לבניין ירושלים".

גבעת המטוס נמצאת בדרום-מזרח ירושלים, בשטח שמעבר לקו הירוק. הבנייה בה נועדה ליצור רצף טריטוריאלי בין שכונות גילה והר חומה. נתניהו התכוון לקדם את הבנייה באזור עוד בשנת 2011. תוכניות הבנייה אושרו בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, אולם נתניהו הקפיא אותה לבסוף בשל לחץ בין-לאומי כבד. במהלך השנים מתחו בימין ביקורת על נתניהו, בשל ההקפאה.

בתגובה להודעתו של נתניהו, אמרו בכחול לבן: "השכונה החדשה תיקרא: מאחז עיניים".

בשלום עכשיו תקפו בחריפות את ראש הממשלה על אישור הבנייה בגבעת המטוס: "בנייה בשכונה זו היא מכה קשה לפתרון שתי המדינות. מדובר בנקודה האחרונה שיכולה לאפשר רצף טריטוריאלי בין בית לחם לירושלים המזרחית. שינוי מדיניות כזה לא יכול לעבור בממשלת מעבר ללא מנדט מהציבור".

תגיות:ירושליםמשה ליאוןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה