כתבות מגזין

סוף לשמועות: מדוע הרב זמיר כהן נמצא בימים אלה בבידוד?

למרות נגיף הקורונה ולמרות אזהרות המסע, הרב זמיר כהן סירב לבטל את טיסתו לתאילנד, על מנת להרצות שם בפני הציבור הישראלי שעזב את הארץ ומתמודד עם ניסיונות רבים. התוצאה היתה מדהימה, עם המון חיזוק, עזיבת ההתבוללות וחיזוק הקשר היהודי. כעת הרב נמצא בבידוד למשך שבועיים, ומשקיע את הזמן להשלים את הפרויקט הבא

  • כ"ה שבט התש"פ
הרב זמיר כהן. מסירות נפשהרב זמיר כהן. מסירות נפש
אא

צפו בראיון עם הרב זמיר כהן על המסע לתאילנד והשהייה בבידוד:

למרות שהטיסה לתאילנד כבר נסגרה זמן רב מראש – לא נותרו יותר מדי ברירות לרב זמיר כהן ולצוות הידברות, שהיה אמור ללוות את הרב במסעו. יום לפני הנסיעה המתוכננת, ביום חמישי שעבר, פרסם משרד הבריאות אזהרת מסע לתאילנד, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, והביטול נראה כמעט בלתי נמנע.

אבל אז הגיע הטלפון של מארגן ההרצאה בתאילנד - דודי ועקנין, יהודי בעל לב חם ואכפתיות עצומה.

"כבוד הרב, אל תבטל את ההרצאות", הוא ביקש, כמעט התחנן. "הגיע לכאן קהל רחב, כולל מערים נוספות בתאילנד. כולם מצפים לשבת הזו, שתהיה אי של רוחניות בתוך שפע החומריות והטומאה שיש כאן בתאילנד. אם השבת הזו תתבטל או תידחה – לא תהיה לנו הזדמנות לקבץ שוב את הקהל הגדול שהתאסף והתקבץ ביחד. מדובר בדיני נפשות".

זה היה אתגר לא פשוט עבור הרב, שרגיל למסור נפש על עם ישראל מזה שנים רבות. מי שמכיר את סדר היום של הרב, מתקשה להבין כיצד ניתן לדחוס כל כך הרבה ליממה אחת. אבל הרב מספיק הכל – גם לכוון רוחנית את ארגון הידברות על 20 מחלקותיו, גם לעמוד בראש ישיבת "היכל מאיר" בביתר עלית, גם להרצות כמעט מדי יום ברחבי הארץ, גם לצאת לכנסי-ענק בחו"ל מדי כמה חודשים, גם לכתוב ספרים רבים וגם לייעץ לפונים רבים מספור. וגם זה לא הכל.

 

לא תהיה הזדמנות נוספת

"מדובר בסמינר שנקבע לפני כחודשיים, בעיר פטאיה בתאילנד, שנחשבת עיר מאוד ירודה מבחינה רוחנית", מספר הרב זמיר כהן בראיון בלעדי לאתר הידברות. "ישנם ישראלים רבים שגרים שם, ומתמודדים עם נסיונות לא פשוטים. שני יהודים יקרים, בעלי מלון, דוד מרציאנו וקובי אלבז, פרסמו שבשבת הזו הם מאפשרים להגיע למלון, לקבל חדרים בחינם וארוחות בחינם, לכל מי שיגיע להרצאות ולהתחזק, להישמר מהתבוללות ומכל הפיתויים הגדולים שיש שם, כמו כשרות ודברים אחרים".

מתי בפעם הראשונה שמעתם על אזהרת המסע של משרד הבריאות?

"ביום שלפני הנסיעה, משרד הבריאות בישראל פרסם אזהרת מסע לתאילנד, ולכן בשלב הראשון ביטלנו את היציאה. אבל אחרי שהתקשרו משם והודיעו שהגיע כבר קהל גדול, והגיעו לשם גם מערים אחרות בתאילנד. סיפרו שהיהודים שם מצפים מאוד לשבת הזו, ואם היא תתבטל – לא תהיה הזדמנות נוספת לקבץ אותם שוב, כך שמבחינתם מדובר בדיני נפשות.

"אחרי שיקול דעת גדול, הוחלט שהמלווים מהידברות שאין הכרח גמור שיגיעו – לא יגיעו, אבל לגביי, מאחר שלא היו מרצים נוספים – בניגוד לסמינרים אחרים שבהם ישנם גם מרצים מקומיים – היה הכרח לצאת. הרי דיילי אל-על בטיסות למזרח הרחוק ואנשי הסגל הדיפלומטי, אינם נכללים באזהרת המסע, כיוון שאינם מסתובבים בחוצות הערים ושומרים על כללי זהירות, ובשליחות מצוה אמרתי שגם אנחנו יכולים וצריכים להיות לא פחות מזה".

איך נשמרתם בפועל מסכנות הקורונה, מיד עם הנחיתה?

"קיבלנו הדרכה, איך לשמור על הבריאות. השתמשנו במסכות ובחיטוי ידיים עם אלכוהול 70%. כתוב 'שלוחי מצווה אינם ניזוקים', ובלבד שנזהרים בכל מה שצריך להיזהר על פי ההנחיות של רשויות הבריאות, לכן זה באמת מה שעשינו. יצאנו לשדה התעופה בבנגקוק עם מסיכות כפי שהנחו אותנו, כי זהו מקום ציבורי, והשתמשנו בחיטוי בכל חשש ספק מגע.

משדה התעופה נסע הרב עם נהג ישראלי, שקיבל את פניו והסיע אותו עד למלון. תוך זמן קצר התברר לרב זמיר שהיה כדאי להתעקש על ההגעה. "הסמינר התקיים, ברוך השם, עם הרבה חיזוק והרבה קבלות", מספר הרב, וקשה שלא לשמוע את ההתרגשות והסיפוק בקולו. "אחד הישראלים שנמצא שם, סיפר שהוא פרוד מאשתו כבר כמה שנים וכיום חי עם אשה מקומית. הוא שמע באחת ההרצאות על המשמעות של גדולת עם ישראל ועל חומרת העניין, ובסופה ניגש להתייעץ. הוא סיפר שרעייתו רוצה כבר מזה שנתיים להחזיר את המצב לקדמותו, אבל הוא התנגד. וברוך השם, בשבת הזו התעורר וקיבל על עצמו לחזור בליווי אחד המומחים ממחלקת שלום בית של הידברות, וכבר העברנו את שמו ואת הטלפון שלו למנהל מחלקת שלום בית, הרב אליהו נקש, שילווה אותו באופן אישי. היו עוד סיפורים מעין אלה, של אנשים טובים עם לב חם ליהדות, שקיבלו על עצמם קבלות מיוחדות ונפלאות. ההרצאות היו מלאות, ואנשים נשארו עד שעות מאוחרות לשיחות אישיות".

אני יודע שעם צאתכם לתאילנד, היתה אמנם אזהרת מסע של משרד הבריאות – אבל עדיין לא דובר אז על בידוד. מתי התבשרתם על כך?

"הגענו לתאילנד ביום חמישי, וחזרנו בראשון בערב. שעתיים לפני הנחיתה, הודיעו ממשרד הבריאות שמי שהיה בתאילנד, יצטרך להישאר בבידוד שבועיים מבלי להגיע למקומות ציבוריים. אז אנחנו מיישמים את ההחלטה הזו של משרד הבריאות, ומנצלים את הזמן להתקדם בכתיבה ובלימוד תורה. עד השבוע האחרון הסתפקתי האם נצליח להוציא לאור את הפירוש על מגילת רות עד חג השבועות, כי בסיום הכתיבה וההגה  צריך לשלוח לעריכה הגרפית ואחר כך להדפסה, אז עכשיו ברוך השם מנצלים את הזמן הזה כדי להתקדם בכתיבה ובלימוד. ובעזרת השם, שהכל יהיה רק לתועלת".

תגיות:זיכוי הרביםהרב זמיר כהןתאילנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה