חדשות בארץ

מפקד פיקוד העורף: "תפקוד העורף – פוליסת הביטוח של ההתקפה"

האלוף תמיר ידעי התריע מפני חוסר מוכנותו של העורף הישראלי למתקפת סייבר בזמן מלחמה. הוא הדגיש, כי ההפרדה בין חזית ועורף הפכה לחסרת משמעות: "לא יהיה פשוט לעשות את הניצחון כל כך מובהק, אם העורף לא יהיה מספיק חזק"

ידעי, תמונת ארכיון (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)ידעי, תמונת ארכיון (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

מפקד פיקוד העורף, האלוף תמיר ידעי, הזהיר היום (חמישי) כי העורף הישראלי עלול להיות חשוף למתקפת סייבר בעת מלחמה.

בנאום שנשא בוועידת השלטון המקומי MUNI EXPO 2020, המתקיימת בתל אביב, אמר ידעי: "מרחב הסייבר הוא מימד חדש, וכשמסתכלים על החזית האזרחית, אני לא בטוח שכל הגורמים מוכנים אליו במידה שווה. צריך להסתכל על החוליות החלשות בשרשרת".

ידעי הצהיר, כי "האיום שמונח לפתחה של מדינת ישראל היום גדול מאשר זה שהיה מונח מ- 1948 ועד היום. עלינו להבין כי התפיסה בצד השני השתנתה, וגם היקפי הירי תלול המסלול – בכמותו, במשקלו ובעוצמות יכולת הדיוק שלו. האתגר הפך להיות רב-זירתי, רב-ממדי".

"זה לא אותו ירי מטריד שפגשנו בצוק איתן ובמלחמת לבנון השנייה", המשיך האלוף. "זה ירי שיש לו יכולת להפריע בצורה משמעותית בחלק מהמקומות, ואף לשתק פונקציות בעורף". הוא ציין, כי ההפרדה, שהייתה קיימת בעבר, בין חזית ועורף הפכה היום לחסרת משמעות: "כשהורגים מח"ט ברצועת עזה, גם תל אביב יכולה להיעצר למספר שעות. לכן, בשל הקשר ההדוק הזה, אף אחד לא ילך לתמרן בלבנון או בעזה, ובטח לא ידאג להאריך את ימי הלחימה, אם הוא לא סבור שהעורף מתפקד כראוי".

"במידה רבה תפקוד העורף הוא פוליסת הביטוח של ההתקפה. זה לא יהיה פשוט לעשות את הניצחון כל כך מובהק, אם העורף לא יהיה מספיק חזק", הדגיש מפקד פיקוד העורף.

תגיות:תמיר ידעיפיקוד העורף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה