חדשות בארץ

גנץ בכנס בחירות: אקדם את ברית הזוגיות

בכנס בחירות לציבור יוצאי חבר העמים הרוסי, תקף יו"ר כחול לבן, בני גנץ, את הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, הבטיח לקדם את ברית הזוגיות, לאפשר גיור אצל רבני ערים, ולהעניק סמכויות נרחבות לרשויות המקומיות שיאפשרו להם להפעיל תחבורה בשבת: "ישראל היא מדינה יהודית, אבל היא איננה מדינה דתית". ליצמן: "גנץ, החרדים אינם שק החבטות שלך"

גנץ, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, השתתף הערב (חמישי) בכנס בחירות של מפלגתו בתל אביב, שנועד עבור ציבור יוצאי חבר העמים הרוסי. בנאומו בכנס, תקף גנץ את הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, במילים קשות. הוא מתח ביקורת חריפה על הממסד הדתי, וסיפק סדרת הבטחות בענייני דת הסותרות את הסטטוס קוו.

"ישראל היא מדינה יהודית, אבל היא איננה מדינה דתית", אמר גנץ. "כראש ממשלה אעביר חוק את ברית הזוגיות, כדי שכל אחד יוכל לחיות בזוגיות ולקבל זכויות שוות ללא תלות בממסד. עבור אלו המבקשים להשלים את תהליך הגיור, אני מתכוון לאפשר לבצע זאת אצל כל רב עיר, ולדאוג שהתהליך יהיה פתוח ומקבל".

גנץ הוסיף, כי יפעל להעניק סמכויות נרחבות יותר לרשויות המקומיות, כדי ש"יוכלו לקבל החלטות לגבי הפעלת תחבורה בשבת, פתיחת שטחי מסחר, בוודאי באזורים שלא נועדו למגורים".

בהמשך דבריו מתח גנץ ביקורת חריפה על שר הבריאות יעקב ליצמן, והתחייב כי ישאיר את משרד הבריאות בידי כחול לבן: "לצערי הרב, ליצמן הוא שר בריאות שכשל בתפקידו, ולכן אנחנו ניקח את זה אלינו".

דבריו של יו"ר כחול לבן נאמרו על רקע המאבק שמנהלת מפלגתו מול ישראל ביתנו על הקול הרוסי. ליצמן הגיב על הדברים בחריפות: "בני גנץ – שכשל בתפקידו בחברת 'המימד החמישי' שפשטה רגל, כשל בניסיונותיו להקמת קואליציה, זיגזג בעמדותיו לגבי החרדים – חוזר היום שוב על טעויותיו להשתמש בהסתה וניגוח כלפי הציבור החרדי ומסורת ישראל, ככלי פוליטי קל וזמין".

"מר בני גנץ, החרדים אינם שק החבטות שלך ואינם אמורים לשמש קורבנות בתחרות הפרועה בינך לליברמן על קולות ומנדטים", המשיך יו"ר יהדות התורה. "רק לפני כמה חודשים התחרטת על השימוש הציני והבזוי בציבור החרדי ומסורת ישראל בקמפיין הבחירות, והנה שוב חזרת לשקרים ולהכפשות, להסתה ולשנאה. התנהגותך זו מחייבת אותנו לדבוק בעמדתנו לתמוך אך ורק בהקמת ממשלת ימין, כדי שנוכל לשמור על הציביון היהודי של המדינה, למנוע פגיעה במסורת ישראל ובסטטוס קוו, ולהגן על קודשי ישראל וזכויות הציבור החרדי".

יו"ר דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים, משה גפני, אמר בתגובה כי "בני גנץ הוא המועמד הכושל ביותר לראשות הממשלה, אי אפשר להבין ממנו מה הוא אומר. וראו זה פלא, כשמתחילות לצוץ פרשות שחיתות שקשורות אליו ואל מפלגתו, בוחר גנץ בתחרות פרועה מול ליברמן להשתמש ביהדות החרדית ובמסורת ישראל כתרנגול הכפרות שלו, בהתקפה חסרת שחר נגד הציבור החרדי ונגד שר הבריאות הטוב ביותר שהיה למדינת ישראל מאז הקמתה".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הגיב בחריפות על התבטאותו של גנץ נגד הרב יוסף: "בניסיון להסיט את השיח מההחלטה לפתוח בחקירה בפרשת 'המימד החמישי', אתה מקשיב לעצת יועציך, קורא מהטלפרומפטר מסרים קשים כנגד רבנים מנהיגים גדולי ישראל, וממשיך לפלג ולשסע את העם. חזור בך".

תגיות:בני גנץמשה גפנייעקב ליצמןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה