חדשות בארץ

כוח צה"ל חיסל שני מחבלים שהניחו מטען בגבול הרצועה

בעקבות זיהוי המחבלים, כוח מגדוד חרוב הוזנק לזירה וחיסל אותם. מדובר צה"ל נמסר, כי מדובר בחוליה שביצעה שני אירועי הנחת מטען בחודשים האחרונים סמוך לגדר

גבול עזה-ישראל, תמונת ארכיון (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)גבול עזה-ישראל, תמונת ארכיון (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)
אא

כוחות צה"ל זיהו הבוקר (ראשון) שני מחבלים, שהתקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, והניחו מטען חבלה בסמוך אליה. בעקבות הזיהוי, הוזנק לגזרה כוח מגדוד חרוב, ששיגר לעבר המחבלים טיל לאו וירה לעברם אש מנשק קל. שני המחבלים חוסלו. מדובר צה"ל נמסר כי "הכוח, שנערך בנקודה אל מול הזיהוי, פתח באש לעברם. זוהתה פגיעה". בהמשך נמסר, כי מדובר בחוליה של הג'יהאד האסלאמי, ש"ביצעה שני אירועי הנחת מטען בחודשים האחרונים סמוך לגדר". 

הנחת המטען על הגדר (צילום: דובר צה"ל)

בתיעוד שפרסמו הפלסטינים, נצפה דחפור D9 של צה"ל, שאובטח על ידי טנק, מפנה את אחת הגופות לשטח ישראל. צלפים של צה"ל ירו לעבר קבוצת פלסטינים, שניסתה למנוע את פינוי הגופה. הפלסטינים הצליחו לבסוף לפנות לשטחם את הגופה השנייה.

ביום רביעי האחרון, ירתה חוליית צלפים של הג'יהאד האסלאמי מאזור חאן יונס לעבר כוחות צה"ל, שהיו בשטח ישראל. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים מהירי. בתגובה, תקפו כוחות של צה"ל וימ"מ את החוליה. מקורות פלסטיניים ברצועה דיווחו על פצוע אחד בתקרית, שפונה במצב בינוני לבית החולים האירופי ברצועה.

ירי הצלפים בגבול הרצועה התרחש לאחר מספר ימים של שקט יחסי בגזרה, ועל רקע החלטת מתאם פעולות הממשלה בשטחים להעניק הקלות הומניטריות לתושבי הרצועה. בין היתר, הוחלט להגדיל את מרחב הדיג ל- 15 מייל ימיים, ולהעניק 2,000 היתרי כניסה נוספים ל- 2,000 סוחרים עזתים, בנוסף ל- 5,000 ההיתרים הקיימים.

(עודכן: 12:17)

תגיות:רצועת עזהצה"לטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה