חדשות בארץ

נתניהו: "ליברמן מוכן לפגוע בביטחון לצרכיו הפוליטיים"

בתגובה לחשיפת ביקורו של ראש המוסד יוסי כהן בקטאר על ידי יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ליברמן לא בקיא בפרטים. בלתי נסבל שהוא פוגע בזדון בביטחון המדינה"

נתניהו וליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. בריאיון לגדי נס ברדיו צפון, אמר נתניהו כי "ליברמן מוכן לפגוע בביטחון ישראל ולעשות הכל כדי להוריד את הליכוד מהשלטון. הוא הולך עם גנץ לממשלה שתלויה באחמד טיבי".

דבריו של נתניהו באו בעקבות חשיפתו של ליברמן אמש, כי ראש המוסד יוסי כהן ומפקד פיקוד דרום, האלוף הרצי הלוי, ביקרו בחשאי בקטאר. "ליברמן לא בקיא בפרטים. בלתי נסבל שהוא פוגע בזדון בביטחון המדינה ומפר את צו הצנזורה לצרכיו הפוליטיים. אני לא מופתע – זה ליברמן".

"האיש החליט דבר אחד: הוא יעשה הכל, אבל הכל, להוריד אותי ואת הליכוד מהשלטון. הוא חבר באופן ברור, גלוי כבר, לגנץ ולשמאל. מי שמצביע בשבילו – מצביע לגנץ, שהולך עם מרצ ופרץ", תקף נתניהו. "ליברמן גם אומר, שאין לו בעיה ללכת איתם. מה שהם מנסים עדיין להסתיר, ולא בהצלחה, שהם הולכים להקים ממשלה, אם רק יוכלו, בתמיכת אחמד טיבי והרשימה המשותפת".

שר החוץ ישראל כץ תקף אף הוא את ליברמן, על רקע הפרת צו הצנזורה: "זה דבר מופקר. שר ביטחון לשעבר פולט דברים בשידור חי כדי להישאר רלוונטי בסדר היום הציבורי. זה לא יאומן", אמר בריאיון לכאן ב'. "גם בזמן שהוא היה שר ביטחון, היו מגעים עם קטאר, ודברים יותר עמוקים שקשורים לפלסטינים שלא אפרט. כשליברמן היה שר ביטחון, היה קשר עם קטאר על דבר הרבה יותר מהותי בקשר שבין ישראל והפלסטינים".

שר התיירות יריב לוין הוסיף ביקורת נוקבת משלו על יו"ר ישראל ביתנו: "בגלל שנאה אישית כלפי ראש הממשלה, הוא לוקח את מדינת ישראל לסיבוב בחירות שלישי. מי שקורא לעצמו איש ימין בעצם מונע פעם אחר פעם הקמת ממשלת ימין ומסייע לשמאל. הצבעה לליברמן היא הצבעה או לממשלת שמאל שתלויה ברשימה המשותפת או לבחירות רביעיות".

בריאיון אמש לתוכנית "פגוש את העיתונות", תקף ליברמן את נתניהו והאשים אותו בכניעה לחמאס: "ביום רביעי לפני שבועיים מבקרים בקטאר ראש המוסד, יחד עם אלוף פיקוד דרום, בשליחות נתניהו, והם פשוט מתחננים לקטארים להמשיך ולהזרים כסף לחמאס אחרי ה- 30 במרץ".

"גם מצרים וגם הקטארים זועמים על חמאס, והתכוונו לנתק כל קשר איתם", המשיך ליברמן. "פתאום נתניהו מופיע בתור סנגור של חמאס, לוחץ על מצרים והקטארים להמשיך ולהתנהל מולם כאילו מדובר בארגון לאיכות הסביבה. זו מדיניות כניעה לטרור. ב- 2019 חמאס שיגר 1500 רקטות לעבר ישראל, 4 אזרחים נהרגו. יש פה כניעה לטרור ותשלומי פרוטקשן, והכל על מנת לקנות שקט".

על רקע דבריו של ליברמן, פנו לאה ושמחה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין הי"ד שגופתו מוחזקת בידי חמאס, למזכירו הצבאי של נתניהו, תת-אלוף אבי בלוט, ולמתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, בדרישה להיפגש בדחיפות עם ראש הממשלה. לטענתם, בפגישה בקטאר דנו הבכירים הישראלים בהסדרה מול וחמאס ובהמשך העברת הכספים לרצועת עזה, מבלי שהעלו את סוגיית החזרתם של חיילי צה"ל והאזרחים הישראלים.

ממשפחת גולדין נמסר כי "נתניהו התחייב ציבורית ואישית שלא תהיה הסדרה מבלי להשיב את הבנים מעזה. הפרסומים הערב מעידים ששוב הוחמצה ההזדמנות להחזיר הביתה את הדר, אורון, אברה והישאם. על רקע הפרסומים הללו, ועל רקע ההרחבה של ההטבות הניתנות לחמאס והפרת ההתחייבות, אנו דורשים לפגוש את נתניהו".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה