חדשות בארץ

ההסלמה בדרום: נמשכות האזעקות בעוטף עזה, הלימודים באשקלון בוטלו

למעלה מ- 20 רקטות שוגרו לאורך הערב לעבר אשקלון ויישובי עוטף עזה. לוחמי כיפת ברזל יירטו 14 רקטות, והשאר נפלו בשטחים פתוחים. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים התייעצות ביטחונית בקריה בתל אביב, יחד עם שר הביטחון נפתלי בנט ובכירי מערכת הביטחון. יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "הנייה סוחט את נתניהו"

סוללת כיפת ברזל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סוללת כיפת ברזל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (ראשון) הערכת מצב בקריה בתל אביב עם שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירי מערכת הביטחון, זאת בעקבות ירי הרקטות הכבד לעבר אשקלון ויישובי העוטף. לאורך הערב נמשכו האזעקות בעוטף עזה במספר גלים. לא דווח על נפגעים, למעט פצועה קל ונפגעת חרדה באשקלון.

בתחילת הערב, בסביבות השעה 17:30, שיגרו הפלסטינים מספר מטחים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. אזעקות צבע אדום הופעלו באשקלון וביישובים רבים בעוטף עזה. מטח נוסף נורה מעט סמוך לשעה 20:00. דובר צה"ל עדכן לפני השעה 21:00, כי "לאחר תחקור הנתונים זוהו 21 שיגורים לעבר שטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו 13 שיגורים". בשעה 21:00 נשמעה שוב אזעקת צבע אדום במרחב העוטף. כיפת ברזל יירטה רקטה אחת, אך רסיסים של המיירט פגעו בכביש באחת השכונות בעיר שדרות וגרמו נזק קל לבית מגורים. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. כעבור רבע שעה נשמעה אזעקת נוספת בנחל עוז. מהמועצה האזורית שער הנגב נמסר, כי אותרה נפילה בשטח פתוח. 

בעקבות מטח הרקטות הראשוני, הגיעו לבית החולים ברזילי באשקלון שתי נפגעות – נפגעת חרדה בת 20, ואישה בת 64 שנפלה ונחבלה בראשה בזמן הריצה למרחב המוגן. מצבה מוגדר קל. לאחר המטח נמסר מהמועצה האזורית חוף אשקלון, כי לא היו נפילות בשטח המועצה, וכי "כרגע אין שינוי בהנחיות. נמשיך לעדכן בכל התפתחות". המועצה האזורית אשכול דיווחה על מספר נפילות מחוץ ליישובי המועצה. במועצה האזורית שער הנגב דווח, כי חלק מיירוט של כיפת ברזל אותר בתוך קיבוץ בשטח המועצה.

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, הורה לפתוח את המקלטים הציבוריים ברחבי העיר. בתום הערכת מצב בחמ"ל העירוני של העיריה, החליט גלאם לבטל מחר את הלימודים בכל מוסדות החינוך בעיר, כולל החינוך המיוחד.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב על ירי הרקטות בביקורת נוקבת על הממשלה: "רק השבוע ישראל איפשרה להעביר לחמאס תשלום של עשרות מיליוני דולרים כדמי פרוטקשן. החמאס קיבלו את הכסף, המתינו שהשליח הקטארי יצא מהרצועה, ומיד החלו לירות. מדיניות הרפיסות והכניעה לטרור, אותה מובילה הממשלה, היא פשוט ביזיון ופגיעה אנושה בהרתעה הישראלית".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מתח ביקורת חריפה על נתניהו: "ממשלת ישראל שבויה של החמאס", אמר בסרטון שפרסם בטוויטר. "הנייה סוחט את נתניהו, והוא משלם לו במזוודות דולרים. ככה זה במזרח התיכון, מי שלא יוזם – חוטף. נתניהו לא מסוגל לשקם את ההרתעה ולא יביא להסדרה. בעוד שבוע נחליף את ממשלת הגמגומים ונחזיר את הביטחון לתושבי הדרום בכוח ובעוצמה".

בשעות הבוקר זיהו כוחות צה"ל שני מחבלים, שהתקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, והניחו מטען חבלה בסמוך אליה. בעקבות הזיהוי, הוזנק לגזרה כוח מגדוד חרוב, ששיגר לעבר המחבלים טיל לאו וירה לעברם אש מנשק קל. שני המחבלים חוסלו. מדובר צה"ל נמסר כי "הכוח, שנערך בנקודה אל מול הזיהוי, פתח באש לעברם. זוהתה פגיעה". בהמשך נמסר, כי מדובר בחוליה של הג'יהאד האסלאמי, ש"ביצעה שני אירועי הנחת מטען בחודשים האחרונים סמוך לגדר".

בתיעוד שפרסמו הפלסטינים, נצפה דחפור D9 של צה"ל, שאובטח על ידי טנק, מפנה את אחת הגופות לשטח ישראל. צלפים של צה"ל ירו לעבר קבוצת פלסטינים, שניסתה למנוע את פינוי הגופה. הפלסטינים הצליחו לבסוף לפנות לשטחם את הגופה השנייה. הג'יהאד האסלאמי איים בתגובה חריפה נגד ישראל. בצהריים דווח, כי צה"ל תגבר את סוללות כיפת ברזל בדרום ובמרכז.

(עודכן: 21:49)

תגיות:כיפת ברזלרצועת עזהרקטות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה