חדשות בארץ

"קיבלנו 7,000 שיחות": מוקד מגן דוד אדום בקריסה, בגלל החרדות מנגיף הקורונה

בימים כתיקונם עובד מוקד הפניות של מגן דוד אדום בצורה רגועה, אולם בשבועות האחרונים מאז התפרצות נגיף הקורונה - המוקדנים כורעים תחת עומס של אלפי פניות בהולות, מחשש להידבקות בנגיף

אא

בימים כתיקונם עובד מוקד הפניות של מגן דוד אדום בצורה רגועה, אולם בשבועות האחרונים מאז התפרצות נגיף הקורונה - המוקדנים כורעים תחת עומס של אלפי פניות בהולות מחשש להידבקות בנגיף. 

"אנשים לחוצים ויש חרדה", סיפר חובש מד"א מיכאל דור בשיחה עם 'מעריב', שעובד במוקד החירום לפניות בקשר לקורונה, שהוקם בשיתוף עם קופות החולים ומשרד הבריאות.  לדבריו, התבקש בימים האחרונים לתת שעות תגבור במוקד, שמאז שהוקם במוצאי שבת האחרון - התקבלו בו כבר 7,000 שיחות. 

במוקד פועלים מלבד חובשים גם אחיות מוסמכות, וביחד הם מעניקים טיפול ראשוני טלפוני והדרכה לכניסה לבידוד. ההנחיות הן שמי ששהה 15 דקות במרחק של שני מטרים ומטה עם אדם שנדבק בנגיף - עליו להיכנס לבידוד של 14 יום. "רוב השיחות שהתקבלו היו של אנשים שבאו במגע עם קבוצת התיירים מקוריאה הדרומית, כאלו ששבו לארץ וגם של 'המעגל השני והשלישי' כמו קרובים וחברים של אלו שהיו במגע עם נשאי הקורונה", אמר משנה למנכ"ל מדא, עורך הדין אורן בלושטיין. 

לדבריו, עד כה הכשיר מד"א עשרות חובשים שיכולים לקחת דגימות לצורך שלילת ההידבקות בנגיף הקורונה, ובמסגרת הכשרתם תורגלו הפרמדיקים לקחת גם דגימות מריריות.                                                                                                                                                                                           

תגיות:חרדהמוקדמגן דוד אדום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה