חדשות בארץ

חברה ישראלית טוענת: נמצאה פריצת דרך במציאת תרופה לקורונה

חוקרים ממכון 'מיגל' בקריית שמונה הודיעו כי ריפאו עופות שחלו בקורונה, וכעת עמלים על התאמת החיסון גם לקורונה האנושית

אא

האם בקרוב תימצא התרופה לריפוי נגיף הקורונה שמבהיל את העולם כולו? חברה ישראלית שביצעה מחקר בן ארבע שנים על הנגיף - טוענת שכן. 

את המחקר ביצעו חוקרים ממכון 'מיגל' בקריית שמונה, והבוקר (ה') הודיע משרד החקלאות ומשרד המדע והטכנולוגיה כי החוקרים הצליחו לפתח בהצלחה - חיסון נגד נגיף הקורונה עבור עופות שאובחנו עם המחלה.

במשך ארבע שנים ביצעו החוקרים ניסויים פרה-קליניים בעופות נגועים בוירוס המוכר בעופות, המכונה  Infectious Bronchitis Virus.

לאחר ההצלחה בריפוי העופות, כעת מאמינים החוקרים שתוך מספר שבועות ועד שלושה חודשים - תימצא הדרך להתאים את החיסון גם לבני האדם, ולעת עתה ממתין החיסון לאישור בטיחות. 

את המחקר הובילו פרופ' יעקב פיטקובסקי, ד"ר חן כץ וד"ר אהוד שחר - יחד עם הקולגות שלהם, ולדבריהם, הווירוס שהתגלה בעופות - זהה גנטית לווירוס הקורונה האנושי המכונה  COVID-19. כמו כן, החוקרים הצליחו להראות כי מנגנון ההדבקה של הווירוסים בעופות, זהה לזה של בני האדם, ומכאן גם ההנחה שיימצא החיסון גם לבני האדם. 

בראיון ל'וואלה' אמר דוד זיגדון, מנכ"ל מכון המחקר 'מיגל' - כי יש כעת צורך ודחיפות גדולה בעולם לפיתוח חיסון לנגיף הקורונה האנושי, ולכן במכון פועלים ביתר שאת כדי להתחקות אחר חיסון מתאים. עוד הוא מוסיף ואומר כי "החיסון שפותח על ידנו לעופות הינו במתן דרך הפה, וגם החיסון האנושי המוצע על ידנו - צפוי להיות במתן אוראלי. אנחנו מקווים להאיץ את תהליכי הפיתוח במטרה להגיע לחיסון יעיל נגד הוירוס במהלך 8-10 השבועות הקרובים", דבריו. 

תגיות:מחקרמרפא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה