חדשות בארץ

נתניהו: "אם לא אשיג 61 מנדטים – יהיו הפתעות"

יממה לפתיחת הקלפיות, ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז כי גם אם גוש הימין לא ישיג 61 מנדטים, חברי כנסת יערקו מכחול לבן ויאפשרו לו להקים ממשלה חדשה: "גדי יברקן הוא לא היחיד"

נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יממה לפתיחת הקלפיות: ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז הבוקר (ראשון), כי במידה וגוש הימין לא יצליח להשיג 61 מנדטים, יהיו חברי כנסת נוספים שיערקו מכחול לבן ויקנו לליכוד את הרוב הדרוש להרכבת ממשלה: "אם לא אשיג 61 – יהיו הפתעות. גדי יברקן הוא לא היחיד", אמר בריאיון לאריה גולן בכאן ב'.

נתניהו התייחס לסערה סביב ההקלטה של ישראל בכר, יועצו של יו"ר כחול לבן, שפוטר לאחר שאמר כי בני גנץ הוא "סכנה לעם ישראל". הוא דחה את הטענות, כי הליכוד מעורב בחשיפת ההקלטה: "בכר פוטר כי אמר את האמת. הוא האיש שהגה את הרעיון של כחול לבן, ובעצם המציא את המותג בני גנץ. הוא אומר בחדרי חדרים, שגנץ הוא סכנה למדינת ישראל. זו עדות מבפנים, מתוך החדר. אני מתפלא שלא פרסמו דברים לפני כן, משום שיש כל כך הרבה דברים שמעידים על כך שגנץ לא מסוגל לקבל החלטות, שהוא לא מנהיג. עם ישראל קיבל זכות גדולה לשמוע את האמת".

בתשובה לטענות כחול לבן, כי הקמפיין שלו נשען על הסתה, הגיב ראש הממשלה: "יאיר לפיד קרא לנו אתמול 'מגעילים'. הם קוראים לי 'ארדואן', מכחיש השואה ורוצח ההמונים, או 'מוסוליני'. הם מדברים על הסתה? זה נורא ואיום". הוא הוסיף כי "גנץ חלש, הוא לא מתבלבל רק בשמות, הוא מתבלבל בפעולות. אני לא רומז שהוא סכנה למדינה – היועץ שלו אומר זאת".

נתניהו הגיב על דיווחים בתקשורת, לפיהם לאחר הבחירות הוא מתכוון לפטר את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט: "אין לי שום כוונה להדיח אותו. יש לי כוונה לדרוש את הסרת צו איסור הפרסום על הקלטות של אשכנזי ומנדלבליט, על מהות הקשר שלהם, מה הם עשו מבחינת הסתרת מסמך הרפז, והאם הקשר הזה השפיע על החלטות בהמשך".  

גנץ, שהתראיין אף הוא לכאן ב', הגיב על התבטאותו של יועצו, שפוטר על ידו: "בכר נגרר כפי שנגרר, אבל אמר דברים חמורים. אני לא עוסק כרגע בקמפיין אחורה, אני מתמקד ביום וחצי הקרובים. אני לא חושב שהוא הרדים אותי". יו"ר כחול לבן הדגיש, כי גם אם לא יצליח להקים ממשלה, והמערכת הפוליטית תלך לבחירות רביעיות – אין בכוונתו להתפטר מראשות מפלגתו: "אני מוביל את כחול לבן, ואמשיך להוביל".

תגיות:בני גנץבחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה