חדשות בארץ

השגריר באו"ם במתקפה חריגה על המועמד המוביל: "לא רוצים את סנדרס בישראל"

בנאומו טען דנון עוד כי הבית הלבן מתכנן לנקוט בצעדים נגד מדינות או גופים שישתפו פעולה עם "הרשימה השחורה" שפרסמה בחודש שעבר המועצה לזכויות אדם של האו"ם, שפירטה את העסקים שפועלים או מעורבים בפעילות גדה המערבית. "זו הוכחה נוספת לאיתנות הקשר בין ארה״ב לישראל ולברית בין העמים"

דנון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דנון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר היום (ראשון) כי עמדותיו של הסנאטור ברני סנדרס, המתמודד על מועמדות הדמוקרטים לנשיאות ארה"ב בבחירות שייערכו בנובמבר, נובעות מהיותו "שקרן או בור". דנון אמר את הדברים בוועידת איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בארה"ב, שנפתחה היום בוושינגטון הבירה. בשבוע שעבר האשים סנדרס את השדולה בכך שהיא נותנת במה למנהיגים ש"מפיצים גזענות ומתנגדים לזכויות בסיסיות של פלסטינים". 

סנדרס (צילום: שאטרסטוק)סנדרס (צילום: שאטרסטוק)

דנון התייחס להתבטאויותיו של המועמד הפופולרי לנשיאות ארה"ב באשר לראש הממשלה בנימין נתניהו, שאותו תיאר "גזען וריאקציונר", ואמר כי "לא רוצים את סנדרס כאן באיפא"ק, ולא בישראל". לטענתו, "מי שקורא לראש ממשלת ישראל 'גזען' הוא שקרן או בור, או שילוב מסוכן של השניים". בשנה שעברה הודיעו תשעה מתמודדים דמוקרטיים על הובלת המפלגה במרוץ לנשיאות ארה"ב ב-2020, בהם סנדרס ואליזבת וורן, שלא ישתתפו בוועידת איפא"ק. לאחר מתקפתו החריפה בטוויטר בשבוע שעבר, נמסר מארגון איפא"ק כי הודעת סנדרס "מבישה", וכי דבריו משקפים את העובדה כי מעולם לא נטל חלק בוועידה. במהלך עימות דמוקרטי שנערך לאחרונה אף הכריז כי ישקול החזרה של השגרירות האמריקנית בירושלים, למקום מושבה המקורי בתל אביב. לדבריו, המדיניות האמריקנית בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני "צריכה להיות לא רק פרו-ישראלית אלא גם פרו-פלסטינית".

לוועידה בבירה האמריקנית צפויים לשלוח שני המנהיגים בישראל – יו"ר כחול לבן בני גנץ וראש הממשלה נתניהו, נאום מצולם, אולם, בשונה מהוועידות הקודמות, אף אחד מחברי הממשלה לא עשוי להיות נוכח בה. בנאומו טען דנון עוד כי הבית הלבן מתכנן לנקוט בצעדים נגד מדינות או גופים שישתפו פעולה עם "הרשימה השחורה" שפרסמה בחודש שעבר המועצה לזכויות אדם של האו"ם, שפירטה את העסקים שפועלים או מעורבים בפעילות גדה המערבית. "זו הוכחה נוספת לאיתנות הקשר בין ארה״ב לישראל ולברית בין העמים", אמר דנון.

הוועידה השנתית של איפא"ק נפתחת יומיים לפני "יום שלישי הגדול", הנחשב ליום ההצבעה החשוב ביותר בפריימריז הדמוקרטיים, במסגרתו יצביעו חברי המפלגה ב-15 מדינות ברחבי ארה"ב. בשל כך, לא צפוי שמישהו מבין המתמודדים הדמוקרטיים ינכח בו. 

הצבירה בפופולריות של סנדרס מהווה אתגר משמעותי לממסד היהודי-אמריקני במסדרונות השלטון. סנדרס, סנאטור יהודי מטעם וורמונט, נוהג להדגיש במסע הבחירות שלו את עובדת היותו יהודי, וזוכה בשל כך לאהדה נרחבת בקרב המצביעים הצעירים של יהדות ארצות הברית. עם זאת, עמדותיו באשר לישראל, בדגש על מדיניות ממשלת נתניהו, מצויות הרחק מעמדת המיינסטרים הדמוקרטי האמריקני, שקורא כל העת לפתרון שתי המדינות אך חושש מלמתוח ביקורת נוקבת על התנהלות שלטון הימין ומפעל ההתנחלויות.

תגיות:ברני סנדרסדני דנוןאיפא"ק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה