חדשות בארץ

הגבוה ביותר מאז 1999: עלייה נוספת באחוז ההצבעה

אחוז ההצבעה עד לשעה זו עמד על 56.3% - עלייה של 2.8% מהבחירות בספטמבר, שעמד על 53.5%. מוקדם יותר הערב פרסמה ועדת הבחירות את אחוזי ההצבעה נכון לשעה 16:00, שהיו גבוהים ב-2.7% משעה זו בבחירות שנערכו בספטמבר

מטה יהדות התורה, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מטה יהדות התורה, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שיעור ההשתתפות בבחירות לכנסת ה-23 ממשיך להוסיף, ועד לשעה 18:00 הוא נחשב לגבוה ביותר מאז הבחירות ב-1999, אז עמד השיעור לשעה זו על 60.9%. לפי הנתונים שפרסמה ועדת הבחירות המרכזית, אחוז ההצבעה עד לשעה זו עמד על 56.3% - עלייה של 2.8% מהבחירות בספטמבר, שעמד על 53.5%. מוקדם יותר הערב פרסמה הוועדה את אחוזי ההצבעה נכון לשעה 16:00, שהיו גבוהים ב-2.7% משעה זו בבחירות שנערכו בספטמבר.

הנתונים העדכניים מייצגים 3,033,521 בעלי זכות הצבעה, שהצביעו ב-10,631 הקלפיות הפזורות ברחבי הארץ, וב-642 קלפיות בבסיסי צה"ל. לפי שעה לא נרשמו תקריות מיוחדות בקלפיות, זולת מספר התפרעויות שאירעו בקלפיות המבודדות שיועדו למצביעים שנחשדים בנגיף הקורונה, אשר סיימו את הצבעתם בארכה של שעתיים שתמה בשעה 19:00. לפי מד"א, עד לשעה 18:00 הצביעו 3,961 אזרחים השוהים בבידוד ביתי, להם נוספו  שתי קלפיות ייעודיות, האחת ברחוב יגאל אלון 60 בתל אביב והשנייה באצטדיון לויטה שבכפר סבא.

תעמולת בחירות בבני ברק (צילום: פלאש 90)תעמולת בחירות בבני ברק (צילום: פלאש 90)

במשטרה מסרו הערב כי מאז שעות הבוקר טופלו אירועים נקודתיים הקשורים לטוהר הבחירות וניסיון להפריע למהלכן התקין, וכן עבירות שונות הקשורות באופן ישיר או עקיף לבחירות, בהן זיופים, הפרות סדר והתחזות לאחר. בין המקרים שתוארו, מצביעים במספר קלפיות ברחבי הארץ שהגיעו לקלפיות ונוכחו לגלות שאחרים כבר הצביעו בשמם. לפי המשטרה, מקרים אלו, שהוגדרו על ידיה כ"בודדים", התרחשו, בין היתר, בקלפיות באזור ירושלים, חיפה, קריית מוצקין, אשדוד, קדימה צורן, אדם ובני עייש.

בנוסף, באזור הדרום התקבל דיווח על אדם שניסה להצביע עם תעודת זהות של מצביע אחר וכשהגיעו השוטרים למקום, ניסה להימלט, נלכד ונעצר לחקירה. במג'ד אל כרום עוכב לחקירה אדם שנחשד במצג שווא באשר לזהותו, שניסה להתחזות לאחר באמצעות הצבעה עם דרכון מזויף. במשטרה טיפלו גם באירוע במודיעין עילית, בו נחשד גבר בהצבעה פיקטיבית עם תעודת זהות מזויפת של אדם השוהה בחו"ל ועליה הודבקה תמונתו.

תגיות:ועדת הבחירות המרכזיתבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה