חדשות בארץ

ליברמן עומד בהתחייבותו: "לא זזים מילימטר"

לפי שני סקרים ישראל ביתנו דיללה מכוחה בשני מנדטים, אך במפלגה שומרים על אופטימיות זהירה, ומבקשים להמתין לתוצאות האמת. לצד זאת, ליברמן מצהיר כי לא יהיה סבב בחירות נוסף ומכריז: "אנחנו מפלגה עם משנה סדורה, עם עקרונות, אנחנו לא מתכוונים לזוז מילימטר מכל מה שהבטחנו לבוחרים שלנו"

ליברמן לאחר פרסום התוצאות, הערב (צילום: פלאש 90)ליברמן לאחר פרסום התוצאות, הערב (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הבטיח הערב (שני) כי מפלגתו "לא תזוז מילימטר אחד ממה שהבטחנו לבוחרים שלנו". לפי המדגמים בערוצים 12 ו-11, המפלגה איבדה מכוחה וניצבת על 6 מנדטים, ואילו בערוץ 13 היא שומרת על כוחה עם 8 מנדטים. אולם, במידה שהמדגמים משקפים את תוצאות האמת, ליברמן ממשיך להוות לשון מאזניים לממשלת ימין-חרדים, שזוכה כעת ל-60 מנדטים.

בנאומו הדגיש ליברמן כי יש להמתין לתוצאות האמת, ורק לאחריהן יחשבו במפלגה את דרכם. לדבריו, "לגבי התוצאה עצמה ו-60 המנדטים של גוש נתניהו, ראינו את אותה תוצאה באפריל 2019, כשגם שם הגוש החרדי המשיחי הגיע לאותם 60 מנדטים". ליברמן הוסיף כי "אנחנו מפלגה עם משנה סדורה, עם עקרונות, אנחנו לא מתכוונים לזוז מילימטר מכל מה שהבטחנו לבוחרים שלנו. מבחינת העמדה העקרונית הבסיסית שלנו, לא יהיה שום שינוי". הוא הדגיש: "אני חוזר ואומר, לא יהיו בחירות נוספות".

החגיגות במטה הליכוד (צילום: פלאש 90)החגיגות במטה הליכוד (צילום: פלאש 90)

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, אמר כי "מה שמספק זה שאם הצלחנו לשמור על כוחנו אז האמון בנו נשמר, בוודאי על ידי הציבור שבחר בנו. צריך לחכות לתוצאות האמת, אנחנו נכריע כך שתהיה ממשלה". הוא הבהיר כי במפלגה מתכוונים לעמוד בהבטחותיהם בכל הנוגע לכינון ממשלה חילונית-ליברלית. "היינו באופוזיציה ואנחנו עכשיו באופוזיציה. אפשר לשרת את העם משם וזו לא בושה. נאפשר ונדרוש הקמת ממשלה, השאיפה שלנו שתהיה ממשלה לאומית וליברלית, כזו שרוב הציבור רוצה. לא נזניח את קווי היסוד שדיברנו עליהם, נעמוד עליהם", אמר פורר.

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה טען בריאיון לחדשות 12 כי "כחול לבן נכשלו בגלל הגישה הגזענית כלפינו". זאת, לאחר שהמדגמים חזו לכחול לבן בין 32 ל-33 מנדטים, לעומת 37-36 לליכוד. הרשימה המשותפת, לעומת זאת, זוכה במדגמים 15-14 מנדטים.

קודם לכן אמר חבר הכנסת חילי טרופר מכחול לבן כי תוצאות המדגמים אינן קלות לעיכול, אך הביע אופטימיות כי הן אינן משקפות את תוצאות האמת. "עוד אין לו (לנתניהו) ממשלה", אמר. "היו לו כבר פעם 60 והוא לא הצליח... בתוצאות האלה מנדט פה מנדט לשם יכול לשנות הכל. אני מציע לחכות". לדבריו, "אנחנו לא כל כך פוחדים מעריקים".

תגיות:ישראל ביתנובחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה