חדשות בארץ

גנץ מודה לפעילים; בקיעים ראשונים בכחול לבן

גנץ כתב בטוויטר כי הוא מודה "לאלפי הפעילים וללמעלה ממיליון המצביעים שבחרו כחול לבן", והבטיח להמשיך "להיאבק על הדרך למענכם". פעיל במפלגה שהתקשה לעכל את התוצאות אמר כי "כרגע לא רואה את עצמי ממשיך לחיות במדינה הזאת", והוסיף כי הוא "על סף דמעות. עצוב לי. קמנו כל בוקר בחודשים האחרונים כי האמנו שאפשר לשנות פה. מתנגן לי בראש המשפט של שלום חנוך, 'הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם'"

גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב הערב (שני) לראשונה לתוצאות המדגמים המנבאים כישלון לגוש המרכז-שמאל, וסף-ניצחון לגוש הימין. גנץ כתב בטוויטר כי הוא מודה "לאלפי הפעילים וללמעלה ממיליון המצביעים שבחרו כחול לבן", והבטיח להמשיך "להיאבק על הדרך למענכם". למרות שמדובר במדגמים שלא ברור באיזו מידה הם משקפים את תוצאות האמת, ח"כ עפר שלח מיהר להכריז כי אם אלה התוצאות, "זה כישלון" וכי "את הדמעות נשאיר למעמדים אחרים".

יועצו של גנץ, רונן צור, אמר לחדשות 12 כי יו"ר כחול לבן מאוכזב מתוצאות המדגם. "נחכה לתוצאות האמת ראינו כבר שדברים קורים והופכים את כל סוגיית המדגם לאירוע שונה. גנץ אמר מהתחלה שהוא בא למסע ארוך של עשר שנים. מבחינת גנץ הוא יישאר בהנהגת כחול לבן". האסטרטג הדגיש כי "הקמפיין יצטרך לבדוק את עצמו – הייתה פה אפשרות ברורה לעקוף את הליכוד ובכל זאת הייתה קריסה מסוימת".

חבר הכנסת מאיר כהן לאחר פרסום המדגמים (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)חבר הכנסת מאיר כהן לאחר פרסום המדגמים (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

צור התייחס ברמיזה להקלטות יועצו הקרוב של גנץ, ישראל בכר, שכינה את האחרון "סכנה לישראל", וטען כי "הייתה חבלה מכוונת בקמפיין כחול לבן". בעקבות הדברים אמרו מקורביו של האסטרטג שפוטר שעות לאחר החשיפה, כי "בכר ישמח לעבור בדיקת פוליגרף שתבדוק אם חיבל בקמפיין – ומזמין את מר צור לעבור בדיקת פוליגרף שתברר את מקור העברת הקלטות בקמפיין הראשון של המפלגה".

גם בזירת חברי הכנסת של כחול לבן ניכר היה אכזבה עצומה. "זו אכזבה", הצהירה ח"כ אורית פרקש בשיחה עם 'הארץ', "ציפינו לתוצאה טובה יותר. אני מציעה שנחכה לתוצאות האמת, אבל האמת היא שקיווינו למספרים אחרים". ח"כים אחרים שנותרו בעילום שם הפנו אצבע מאשימה ישירות לכיוונו של היו"ר, וחלקם תקפו את "הקמפיין האנמי והמבולבל". לדברי אחד הפעילים, "אם היו נותנים ללפיד להוביל את הקמפיין עם אש בעיניים וסכין בין השיניים, לא היינו רואים הפסד כזה". לדבריו, "גנץ לא הוביל את הקמפיין, אלא הובל. האחריות לתוצאה היא שלו".

מטה כחל לבן, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מטה כחל לבן, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

"אני כרגע לא רואה את עצמי ממשיך לחיות במדינה הזאת", אמר פעיל כאוב, "אני על סף דמעות. עצוב לי. קמנו כל בוקר בחודשים האחרונים כי האמנו שאפשר לשנות פה. מתנגן לי בראש המשפט של שלום חנוך, 'הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם'". עם זאת, אופטימיות זהירה נשמעה מפעיל אחר שהזכיר כי "כבר היו מערכות בחירות שקמנו עם ראש ממשלה אחד והתעוררנו עם אחר, אבל אני מבין שזה יהיה בגדר נס". את השוני ברטוריקה של בנימין נתניהו לבין זו של גנץ הוא הסביר  בכך שהציבור "לא התעניין בתוכן או במהות אלא באריזה. לקחו שלושה גנרלים וזרקו עליהם רפש, סיפרו עליהם שקרים, וזה תפס".

חבר הכנסת מאיר כהן, מספר 6 במפלגה, אמר כי "זה ערב עם תוצאות מאכזבות", אך יחד עם זה, "זה עדיין מצב של 60-60, וזו הפעם השלישית שראש הממשלה מנסה להרכיב ממשלה. אנחנו אומרים מפורשות, אנחנו לא נשב עם ביבי. זאת המציאות ואין להתווכח איתה".

תגיות:כחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה