חדשות בארץ

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ: נתניהו אינו יכול להרכיב ממשלה

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אליעד שרגא, אמר כי "לא יעלה על הדעת" שראש הממשלה בנימין נתניהו, נגדו הוגש כתב אישום, יקבל את התפקיד להרכיב את הממשלה הבאה. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן: "עתירה מבישה"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר (שלישי) לבג"ץ, בבקשה למנוע מהנשיא ראובן ריבלין להטיל את משימת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בעתירה, שהוגשה נגד היועץ המשפטי לממשלה, היועץ המשפטי לכנסת והיועצת המשפטית לבית הנשיא, מבקשת התנועה מבג"ץ להוציא צו ביניים שיורה על הקפאת הליך ההמלצה של סיעות הכנסת לנשיא על מועמדן להרכבת הממשלה. לטענתה, נאשם בפלילים, ובפרט בעבירות חמורות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, אינו יכול להיות כשיר מבחינה "נורמטיבית, מוסרית ופונקציונלית" לקבל על עצמו את תפקיד הרכבת הממשלה.

"כשהאבות המייסדים של המדינה הזאת הקימו כאן מדינה יהודית, דמוקרטית, ליברלית וציונית, הם חלמו שמדינת ישראל תהיה חברה למופת בבחינת אור לגויים", אמר יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עורך הדין אליעד שרגא. "לכן לא יעלה על הדעת שאדם, שעל גבו ישנה קופת שרצים בדמות שלושה כתבי אישום חמורים של שוחד, מרמה והפרת אמונים, יהרוס את דמות המנהיג הראוי למדינת מופת כמדינת ישראל. לא יעלה על הדעת שאדם שכזה ילך בבוקר לבית משפט לשבת על ספסל הנאשמים, ובערב ינהל את הקבינט מדיני-ביטחוני וישלח אותנו ואת ילדינו לקרב. כולי תקווה שבית המשפט העליון יתערב, ויקבע מהן הנורמות הראויות".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן (הליכוד), הגיב בחריפות על עתירת התנועה לאיכות השלטון, כשכתב בטוויטר כי מדובר ב"עתירה מבישה נגד הכרעת העם הברורה. אני בטוח שיימצאו מעל 60 חברי כנסת להקמת ממשלה בראשות נתניהו וגם לקבוע בחקיקה, אם יהיה בכך צורך, הבהרה לחוק שכפי שראש ממשלה שנבחר, יכול לכהן למרות כתבי האישום, גם מועמד רשאי להרכיב ממשלה במצב כזה. זו הייתה כוונת המחוקק, וההיגיון מחייב פרשנות זו".

תגיות:התנועה לאיכות השלטוןבנימין נתניהובחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה