חדשות בעולם

הרופא הראשי של ארה"ב על הקורונה: "המסיכות לפנים לא מועילות"

מאז שפרצה הקורונה ובפרט לאחריה, מאות אלפי מסיכות לפנים נמכרו בסין ובמדינות נוספות בעולם, אלא שכעת טוען הרופא הראשי בארה"ב - כי לא די בכך שהן אינן מועילות, הן אף יכולות להזיק לחובשים אותן

אא

מאז שפרצה הקורונה ובפרט לאחריה, מאות אלפי מסיכות לפנים נמכרו בסין ובמדינות נוספות בעולם, אלא שכעת טוען הרופא הראשי בארה"ב - כי לא די בכך שהן אינן מועילות, הן אף יכולות להזיק לחובשים אותן. 

הרופא הראשי בארה"ב נחשב לסמכות הרפואית השקולה כנגד משרד הבריאות, והודעת אזהרה מטעמו יצאה בימים האחרונים אודות סכנת השימוש במסיכה לחולי קורונה. 

לדברי הרופא הראשי, ד"ר ג'רום אדמס, עדיף להימנע מרכישתן של המסיכות, היות ולא די בכך שאין בכוחן לעצור את הנגיף - הן אף עלולות להגביר את סיכויי ההתפשטות וההדבקה.  את הדברים כתב הרופא בפוסט בחשבון הטוויטר שלו, שם הסביר כי חשוב יותר להקפיד על היגיינת הידיים, ולרחוץ אותן לעתים תכופות באמצעות חומר חיטוי. 

הוא גם כתב כי הבהלה לרכישת המסיכות מותירה את מי שבאמת זקוק להן - הרופאים שבאים במגע עם חוליהם, נטולי הגנה לכאורה. "גם ככה רוב ההדבקות נעשות כאשר אדם מתעטש והמסיכה יורדת מפניו תוך כדי", הוא מסביר. 

תוך כך, ארגון הבריאות העולמי יצא בהצהרה כי המסיכה המשוכללת ביותר מסוגלת לחסום רסיסי נגיף עד לגודל של 0.3 מיקרון, בעוד שההדבקה עצמה נעשית ברסיסים קטנים מזה בגודל של 0.1 מיקרון.  

תגיות:רפואהמסיכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה