חדשות בעולם

יום שלישי הגדול: ביידן מוביל על סנדרס

סגן הנשיא לשעבר זכה בתשע מדינות, בעוד יריבו המוביל ברני סנדרס גרף 252 צירים כשניצח בשלוש מדינות. עם זאת, מסתמן שהוא זכה גם בקליפורניה, המעניקה את מספר הצירים הגבוה ביותר, 415. ביידן: "אל תטעו, אנחנו נשלח את דונלד טראמפ לארוז את חפציו"

ביידן (צילום: שאטרסטוק)ביידן (צילום: שאטרסטוק)
אא

כלי התקשורת בארצות הברית הכריזו הלילה (רביעי) על סגן נשיא ארה"ב לשעבר ג'ו ביידן כזוכה במרבית הצירים בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית בתשע מדינות – וירג'יניה, אלבמה, צפון קרוליינה, אוקלהומה, מינסוטה, טנסי, מסצ'וסטס וארקנסו – שסיפקו לו, ככל הנראה, 320 צירים. מספר הצירים לניצחון גורף הוא 1,990. בנוסף, המדגמים חוזים לביידן ניצחון גם במדינת מיין. לעומתו, הסנאטור מוורמונט ברני סנדרס ניצח בשלוש מדינות בלבד, בהן וורמונט (מדינת הבית שלו), קולורדו ויוטה שהביאו לו 252 צירים. כרגע  מסתמן שהוא זכה גם בקליפורניה, המעניקה את מספר הצירים הגבוה ביותר, 415. עד כה נספרו 58% מהקולות, אולם ניתן להניח כי הוא ניצח בה.  

יום שלישי הגדול – "סופר טיוזדיי" – מסמל הצבעה ב-14 מדינות. על מנת שמתמודד דמוקרטי יזכה בתמיכת מפלגתו במרוץ לנשיאות ארה"ב 2020, יהיה עליו לזכות לרוב של לפחות 1,990 צירים מתוך 3,979 בסך הכול.

סנדרס (צילום: שאטרסטוק)סנדרס (צילום: שאטרסטוק)

 

חלוקת הקולות בקליפורניה:

ברני סנדרס: 31.1%

ג'ו ביידן: 21.5%

מייקל בלומברג: 16.4%

אליזבת וורן: 12.3%

המנצח בטקסס גורף 228 צירים – שנייה בלבד לקליפורניה. במדינה נספרו עד כה 94% מהקולות, אך ניתן לומר בוודאות כמעט מוחלטת שביידן הוא המנצח הגדול.

 

חלוקת הקולות בטקסס:

ג'ו ביידן: 33.4%

ברני סנדרס: 29.8%

מייקל בלומברג: 15.1%

אליזבת וורן: 11.5%

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב הלילה לתוצאות וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "המפסיד הגדול של הערב בינתיים הוא מיני מייק בלומברג. 700 מיליון דולר נשטפו באסלה". על הסנאטורית אליזבת וורן הוא כתב בזלזול: "היא אפילו לא התקרבה לניצחון במדינה שלה. עכשיו היא תוכל להירגע ולשתות בירה קרה עם בעלה".

ביידן אמר בנאום הלילה בפני תומכים בלוס אנג'לס כי הוא מעריך את המתמודדים שפרשו מהמרוץ ולא בזבזו קולות לחינם, בהם הסנאטורית איימי קלובשר וראש העיר סאות בנד לשעבר פיט בוטג'ג', עליהם אמר כי "הם לא קוראים לזה 'סופר טיוזדיי' לחינם". הוא הוסיף: "אל תטעו, אנחנו נשלח את דונלד טראמפ לארוז את חפציו".

תגיות:ברני סנדרסג'ו ביידןהבחירות בארה"ב 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה