חדשות בארץ

הרב הראשי: בזמן של חשש סכנה, אין לנשק את המזוזה

הרב הראשי לישראל במענה לשאלה בנושא, אמר כי אין ערך מיוחד דווקא בנישוק המזוזה – ובזמן של סכנה אין לעשות זאת כלל. איך שומרים על היגיינה בתקופת הקורונה?

  • ח' אדר התש"פ
הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

במענה לשאלה שנשאל, ענה הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, כי אין מצווה מיוחדת בנישוק המזוזה דווקא. לדבריו, המנהג הקדום היה רק לגעת במזוזה, והנשיקה הופיעה בדורות מאוחרים יותר. כך או כך, מדובר במנהג בלבד ולא במצווה. הרב לאו ציין שרבו, הרב שלמה זלמן אויערבך, נהג רק להניח את ידו על המזוזה מבלי לנשק.

מכתבו של הרב הראשימכתבו של הרב הראשי

בימים אלה, של חשש מהתפשטות הקורונה, ראוי במיוחד להיזהר בנושאים הקשורים לשמירה על ההיגיינה, ובין השאר – גם בתחום של נישוק המזוזה. לדברי הרב לאו, גם הנגיעה במזוזה אינה נדרשת, אלא מספיק שאדם יהרהר בדברים הכתובים במזוזה בעוברו בפתח.

הרב לאו אף דבר על כך שחשוב לנהוג על פי הוראות משרד הבריאות בכל הנוגע לזהירות מנגיף הקורונה.

 

איך תישמרו מהדבקה?

כידוע, אנשים אשר באו במגע עם אנשים שאובחנו כחולים בנגיף הקורונה, נדרשים להישאר בבידוד ביתי, במטרה לנסות ולמנוע הדבקה של אנשים אחרים. חשוב לדעת שכיוון שמדובר בנגיף חדש ולא מוכר, ננקטים אמצעי זהירות מוגברים בכל הנוגע לקורונה. לכן חשוב באופן כללי להתייחס לכל צינון, שיעול או תסמין דומה, גם אם הוא קל, כאפשרות של הדבקה בקורונה, ולהיבדק בהקדם. אנשים שיש חשש שנדבקו צריכים ללבוש מסכות, כדי להימנע מהדבקה של אנשים נוספים.

חשוב מאד להקפיד על היגיינה אישית בכל זמן, אך בתקופה זו – יש להקפיד על כך עוד יותר. יש לדאוג לניקיון הידיים, להימנע ממגע קרוב עם אנשים שיש חשש שנדבקו או חלו, ולהקפיד לכסות את הפה כאשר מתעטשים, משתעלים וכדומה – ורצוי לעשות זאת אל המרפק ולא אל כף היד, כדי למנוע ככל האפשר התפשטות של חיידקים ונגיפים. מומלץ גם להימנע מטיסות ליעדים שבהם ידוע על התפרצות הקורונה.

אמצעי הזהירות הללו חשובים במיוחד לאנשים שנחשבים כפגיעים יותר – כלומר אנשים מבוגרים, ואנשים הסובלים ממחלות כרוניות או ממחלות רקע כלשהן. אצל אנשים אלה יש סיכון גבוה יותר להדבקה וגם להתפתחות של סיבוכים, ולכן חובה עליהם להקפיד במיוחד על שמירה על היגיינה, וחשוב שאנשים בסביבתם יקפידו על כך גם כן.

תגיות:הרב דוד לאונגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה