חדשות בריאות

חיסון לקורונה – האם יש ואיך מתמודדים? כל התשובות

האם כבר פותח חיסון לנגיף הקורונה? למה זה לוקח זמן, ומה עושים עד החיסון? כל התשובות לשאלות החשובות

  • ט' אדר התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעוד ברחבי העולם נערכים במאמצים גדולים לעצור את ההתפשטות המהירה של נגיף הקורונה ולמנוע הדבקה של אנשים, נשאלת השאלה – האם אפשר לעצור את ההדבקה בדרכים אחרות, מלבד החזקת הנדבקים בבידוד?

הדרך המוכרת היחידה לעצור התפשטות של מחלות מידבקות מכל סוג שהוא, היא כמובן – מתן חיסון למחלה. כידוע, מחלות קשות רבות שהיו נפוצות לאורך ההיסטוריה נעצרו, ובמקרים לא מעטים נעלמו לחלוטין מן העולם, בזכות חיסונים מתאימים שפותחו עבור אותן מחלות.

אם כן, האם ניתן לעצור את הקורונה באמצעות חיסון?

ובכן, בשלב זה עדיין אין חיסון למחלת הקורונה. מרכזים רפואיים שונים בעולם מדווחים על מאמצים רבים לפתח חיסון מתאים לקורונה, אך פיתוח של חיסון למחלה הוא תהליך מורכב, קשה וארוך, ומומחים טוענים שיימשכו מספר חודשים לפחות לפני שיצליחו לפתח חיסון כזה.

זוהי הסיבה לכך שבינתיים, המאמצים של גורמי הבריאות בארץ ובעולם מתמקדים במאמצים למניעה של ההתפשטות בדרכים אחרות, עד שיימצא החיסון המיוחל.

 

איך מונעים את ההתפשטות בלי חיסון?

הדרך למנוע את התפשטות הווירוס בהעדר חיסון הוא, כפי שניתן לראות מהוראות משרד הבריאות, בידוד של אנשים שנדבקו במחלה, או של אנשים שבאו במגע עם אנשים חולים.

האם הבידוד אכן יעיל לעצירת ההתפשטות? נראה שכן. כאשר התגלה הווירוס, ננקטו בסין אמצעים חריפים וחמורים לעצירת ההתפשטות – הוטל עוצר במוקד ההתפרצות של הווירוס על עשרות מיליוני אנשים ששהו במקום, התחבורה הציבורית באזור שותקה, ועוד. האמצעים הללו הוכחו כיעילים: אף על פי שהווירוס כבר הספיק להתפשט וגם לצאת מסין, כרגע נדבקים יותר אנשים במקומות אחרים בעולם, מאשר בסין עצמה. מוקדי ההתפרצות כבר עברו למדינות אחרון, כמו איטליה, איראן ודרום קוריאה – אך במקום שבו נוצרה המחלה מלכתחילה, אמצעי הזהירות סייעו לעצירת ההתפשטות.

לכן חשוב גם בארץ ובכל מקום אחר, להקפיד ולשמור על הוראות משרד הבריאות – להתרחק מאנשים שעלולים להיות חולים בנגיף, להיכנס לבידוד במקרה של חשש הידבקות, ולשמור באופן כללי על היגיינה אישית.

תגיות:חיסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה