חדשות בארץ

זוהר נגד שלח: "שיתבייש, מתנשא כלפי שני שליש מעם ישראל"

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, מתח ביקורת על הצטרפות ישראל ביתנו ליוזמת החקיקה של כחול לבן נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא ניכנע לנסיונות הבזויים שלהם". הוא תקף בחריפות את חבר הכנסת עופר שלח, בעקבות דבריו נגד "מדינת נתניהו": "ראש הממשלה עשה לא מעט למען המדינה, בטח שקצת יותר משלח ולפיד"

זוהר ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זוהר ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הגיב בצהריים (חמישי) על הודעת ישראל ביתנו, כי בכוונתה לתמוך בחוק שימנע מראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה.

"הפעולות של ליברמן וכחול לבן, ביחד עם הרשימה משותפת, נובעות משנאה לאדם המתאים והראוי ביותר להנהגת המדינה – בנימין נתניהו", כתב זוהר בטוויטר. "לא ניכנע לנסיונות הבזויים שלהם, נתניהו יישאר ראש מחנה הימין על אפכם וחמתכם, האופוזיציה לא תרתיע אותנו. אם צריך, ניאבק פוליטית עד שהציבור יחליט להחזיר אותנו להנהגה".

מוקדם יותר היום, מתח זוהר ביקורת נוקבת על חבר הכנסת עופר שלח (כחול לבן): "יש להוקיע את דבריו של שלח, שמרשה לעצמו לקרוא ל- 2 ורבע מיליון איש אזרחי 'מדינת נתניהו'. הוא עושה זאת משום שמבחינתו הם כבר לא אזרחי ישראל, מהרגע שהם תומכים בראש הממשלה שעשה לא מעט למען המדינה, בטח שקצת יותר משלח ולפיד. עופר, אתה צריך להתבייש בדבריך המתנשאים כלפי שני שליש מעם ישראל".

דבריו של זוהר נכתבו על רקע פוסט שפרסם שלח בפייסבוק, בהם תקף את נתניהו ואת חברי הכנסת של גוש הימין, והבהיר כי מפלגתו לא תהסס לקדם את המהלך לפסילתו של נתניהו ממועמדות להרכבת הממשלה: "האמירה של נתניהו אתמול, לפיה הוא ניצח בבחירות כי את הרשימה המשותפת לא סופרים, היא הכרזת המלחמה הרשמית שלו על מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. בישראל של האבות המייסדים, כולל ז'בוטינסקי של 'בן ערב, בן נצרת ובני', הערבים והלא-ציונים האחרים הם אזרחים שווי זכויות. במדינת נתניהו אין להם זכות לקול ולייצוג ולהשתתפות במשחק הדמוקרטי".

"בישראל אדם שמדבר כמו נתניהו היה מוגלה לירכתי המליאה, וראש הממשלה היה יוצא מהאולם כשהוא מדבר, כמו שעשה שמיר לכהנא. במדינת נתניהו הוא מעז לא רק להציג את עצמו לראשות הממשלה, אלא לדבר גם על אחדות".

"יש רוב בכנסת החדשה בעד מדינת ישראל ונגד מדינת נתניהו. אנחנו נפעיל אותו בלי היסוס כדי להכריע את המערכה על דמותה של המדינה שלנו. כל אדם בבלוק נתניהו, ששמע אותו אתמול ולא מביע זעזוע עמוק ממה שאמר, צריך לדעת שמאתמול, הוא בצד הלא נכון של המערכה", חתם שלח את דבריו.

כזכור, בתום ישיבת סיעת ישראל ביתנו נמסר כי הוחלט לפעול לקידום החוק, המונע מחבר כנסת שעומד נגדו כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הצטרף בכך לנציגים של מפלגת העבודה והרשימה המשותפת, שהודיעו על כוונתם לתמוך בחוק.

השרה מירי רגב הגיבה בחריפות על הודעת ישראל ביתנו: "אביגדור ליברמן, אתה לא מתבייש? אתה הולך יחד עם אחמד טיבי לחוק שהולך להפיל את ראש הממשלה, שנבחר על ידי רוב הציבור", אמרה בסרטון שפרסמה בפייסבוק. "הנה מה שאמרת רק לאחרונה: אמרת שלא תשב עם טיבי בממשלת מיעוט, אמרת בעבר שלא תתמוך בחקיקה פרסונלית. אז מה קרה לך, תגיד לי? מי מנהל אותך? תתעוררו, חבריי, תתעוררו, מנסים לגנוב לנו את הבחירות, מנסים לבטל את הקול שלנו. לא ניתן לזה לקרות".

השר יריב לוין כתב אתמול, כי "הרעיון שיובא חוק פרסונלי להדחת ראש ממשלה הוא בלתי מתקבל על הדעת, וחותר תחת היסודות הכי עמוקים של הדמוקרטיה. אנחנו נילחם בעוצמה כנגד חקיקה פסולה שכזו".

"ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל מעל מיליון ו- 300 אלף קולות באופן ישיר ועוד כמעט מיליון באופן עקיף, שאמרו בקול חד וברור שהוא המועדף לראשות הממשלה", הוסיף לוין. "לא נאפשר לכחול לבן לעשות מה שאפילו באיראן לא עושים – לסנן את המועמדים אחרי הבחירות, להתעלם מרצון העם ולמנוע ממי שניצח לכהן כראש ממשלה".

תגיות:עופר שלחמיקי זוהרבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה