חדשות בארץ

משבר הקורונה: נתניהו הודיע על הקמת קרן חירום לסיוע לעסקים חיוניים למשק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע, כי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה תוקם קרן חירום שתסייע לעסקים חיוניים במשק. יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, קרא לנתניהו להכריז על חבילת סיוע מקיפה שתסייע לעובדים ולענפים שנקלעו למצוקה. הוא איים, כי ללא נקיטת "צעדים משמעותיים ומיידיים", הוא לא יהסס להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק

נתניהו וכחלון, תמונת ארכיון (צילום: Aharon Krohn/Flash90)נתניהו וכחלון, תמונת ארכיון (צילום: Aharon Krohn/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (חמישי) כי שר האוצר משה כחלון יקים, עד יום ראשון, קרן חירום המיועדת לסייע לעסקים החיוניים לתפקוד המשק.

נתניהו אמר את הדברים בפתח דיון המשך בראשותו, שעסק בהיערכות הכלכלית להשלכות נגיף הקורונה. בנוסף לנתניהו וכחלון, השתתפו בדיון שר הכלכלה אלי כהן; נגיד בנק ישראל, אמיר ירון; ראש הממשלה, מאיר בן שבת; ומנכ"לי משרדים ממשלתיים.

לדברי נתניהו, "הצעד הבא יהיה, שככל שיתפתח המשבר, משרד האוצר, בתיאום עם בנק ישראל, יציע כלים לסיוע תזרימי לעסקים שנקלעו למצוקה בעקבות המשבר". הוא הדגיש, כי "המשק הישראלי נמצא במצב טוב, אפילו טוב מאוד. אנחנו מתחילים את המשבר הזה במצב של משק איתן מאוד, וזה כמובן נכון ביחס לכמעט כל מדינות המערב". ראש הממשלה הוסיף, כי "החדשות הלא טובות זה, שאף אחד לא יודע איך האפידמיה הזאת תתפשט, לאן היא תגיע ואיזה מחירים היא תגבה גם מבחינה כלכלית. לכן אנחנו נערכים לקראת מה שכבר קרה, ולקראת מה שיכול לקרות".

"אני חושב שאנחנו מטפלים במשבר הזה גם מבחינה בריאותית וגם מבחינה כלכלית, בצד הטוב ביותר, אבל אין זה אומר שאין בפנינו אתגרים גדולים", הבהיר נתניהו. "גם בעניין הזה אני מבקש מהחברות, נשות ואנשי העסקים, מבעלי העסקים, לפעול בתיאום עם משרדי הממשלה. להישמע גם להנחיות, ולהיות ערוכים".

 

יו"ר ההסתדרות: "לא אהסס להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק"

בתוך כך, יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, כינס היום דיון חירום, שעסק בסוגיית ההתמודדות של המשק עם ההשלכות הכלכליות של הקורונה והשפעתן על העובדים. בר דוד קרא לראש הממשלה נתניהו להכריז על חבילת סיוע מקיפה, מתן הלוואות "בלון" מטעם המדינה לעסקים שנקלעו למצוקה, ופתרון גורף לתשלום דמי מחלה מהיום הראשון לכל העובדים שנאלצו להיכנס לבידוד.

בסיום הישיבה אמר בר דוד כי "ענפי התעופה והתיירות ספגו פגיעה אנושה, החלו פיטורי אלפי עובדים, ותעשיות שלמות נמצאות כפסע לפני משבר, אך איש אינו עושה דבר כדי לתת למשק אוויר להמשך קיומו. אני מצפה מראש הממשלה להכריז על חבילת סיוע מקיפה לענפים שנקלעו למצוקה, כפי שעשתה ממשלת אנגליה".

בר דוד ציין, כי "קריסה כלכלית של ענפים שונים עשויה להשפיע על החיים של כל אזרחי ישראל. זה עלול להביא לאבטלה ולמיתון, והמדינה צריכה להעמיד הלוואות 'בלון' שיאפשרו לחברות במצוקה לשרוד את המשבר הנוכחי".

"זו שעה קשה ושעה למעשים. הבריאות לפני הכול, אך אסור להותיר את המשק הישראלי ליד שוקת שבורה", הצהיר יו"ר ההסתדרות. הוא חתם את דבריו באיום, לפיו "ככל שלא יינקטו צעדים משמעותיים ומיידיים לטובת הצלת ענפים במצוקה והבטחת הוודאות הכלכלית של מקומות העבודה, לא אהסס להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק".

תגיות:ההסתדרותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה