חדשות בארץ

נתניהו לגנץ וליברמן: "לא ניתן לכם לגנוב את הבחירות"

בעקבות הודעת ישראל ביתנו, כי תתמוך ביוזמת החקיקה של כחול לבן למנוע מראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה, הגיב נתניהו: "גנץ מנסה, יחד עם ליברמן, לגנוב את הבחירות. לארדואן יש הרבה מה ללמוד מהם". שר הביטחון נפתלי בנט: "יעלון, גנץ וליברמן מסכנים ביודעין את ביטחון אזרחי ישראל. שנאתם לנתניהו העבירה אותם על דעתם"

ליברמן וגנץ, תמונת ארכיון (צילום: אלעד מלכה)ליברמן וגנץ, תמונת ארכיון (צילום: אלעד מלכה)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) ליוזמה של כחול לבן, אליה הצטרפה ישראל ביתנו, להעברת חוק בכנסת, שימנע ממנו להרכיב את הממשלה הבאה. "הליכוד והימין ניצחו את הבחירות בנוקאאוט", אמר בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות. "גנץ, שנכשל בקלפי, מנסה עכשיו – יחד עם ליברמן – לגנוב את החלטת המוני האזרחים בישראל, שהעניקו לליכוד בראשותי ניצחון מוחץ. לארדואן יש הרבה מה ללמוד מהם".

"אפילו באיראן לא נוהגים כך" – המשיך נתניהו – "שם פוסלים מועמדים לפני הבחירות, לא אחרי הבחירות. והרי המוני אזרחים ידעו היטב מהן האשמות הסרק נגדי, ובכל זאת נתנו לי את המנדט – מנדט מחוזק ומחודש".

"הנה מה שגנץ וליברמן הבטיחו לפני הבחירות. ליברמן הכריז: 'אני לא אתמוך בחוק, שימנע מחבר כנסת שיש נגדו כתב אישום להקים ממשלה. אנחנו נגד חוקים פרסונליים'. גנץ מכריז 24 שעות לפני הבחירות: 'לא נשב עם הרשימה המשותפת, ולא נישען עליהם מבחוץ'".

"על מי אתם עובדים? אנחנו, מיליוני אזרחים בישראל, לא ניתן לכם לגנוב את הבחירות", סיכם נתניהו.

 

בנט: השנאה של יעלון וליברמן לנתניהו העבירה אותם על דעתם

במקביל, שר הביטחון נפתלי בנט מתח ביקורת נוקבת על ליברמן, גנץ ועמיתו להנהגת כחול לבן, משה יעלון, וטען כי הם "מסכנים ביודעין את ביטחון אזרחי ישראל. כשר הביטחון של ישראל אני קובע: ממשלה ישראלית, שתלויה בקולות המפלגה הערבית המשותפת, מסכנת באופן ממשי ומיידי את חיי אזרחי ישראל. שנאתם לנתניהו העבירה אותם על דעתם".

"הנה תרחיש שאני מתמודד עימו באופן יומיומי", הוסיף בנט בפוסט בפייסבוק. "מגיע מידע על פעולת חמאס או חיזבאללה לחטיפת חייל או להריגתו. צה"ל מציג לשר הביטחון פעולת מנע לחסל את המחבלים. שר הביטחון יודע שאם יאשר את הפעולה, הממשלה תיפול מיד מכיוון שאחמד טיבי כבר הצהיר שיפיל ממשלה שתפעל מול חמאס בעזה. לכן מדינת ישראל לא תוכל לפעול להגנת חייליה ואזרחיה. ידי צה"ל יהיו קשורות".

"זה אינו תרחיש בלהות. זו המציאות שבוגי יעלון ובני גנץ מובילים אותנו אליה. חברת הכנסת חנין זועבי השתתפה באוניית הטרור מרמרה. חבר הכנסת אחמד טיבי (לא בבל"ד) תקף את חיילי צה"ל במהלך צוק איתן, וכינה אותם פושעי מלחמה. חבר הכנסת עזמי בשארה העביר מידע מבצעי לחיזבאללה, והורשע בבגידה. חבר הכנסת איימן עודה תומך מוצהר במחבלים רוצחים כמו ברגותי. ממשלה שתלויה בטיבי ואיימן עודה מכניסה את מדינת ישראל לעידן חדש ונורא. עידן של תלות פוליטית וביטחונית מוחלטת באנשים שתומכים במוצהר במחבלים רוצחים, שמהללים אותם, מבקרים אותם בכלא, וקוראים לצעירים להפוך גם הם ל'שהידים'".

"השנאה של יעלון וליברמן לנתניהו העבירה אותם על דעתם, עד כדי פגיעה ממשית בביטחון ישראל. מדינת ישראל תצטרך להיערך לאיום ביטחוני חדש זה", סיכם בנט.

המתקפה של בנט נגד יעלון באה על רקע הדיווח של יוסי ורטר ב"הארץ", לפיו מספר 3 בכחול לבן שינה את דעתו, ותומך כעת בהקמת ממשלת מיעוט בראשות גנץ, שתיתמך מבחוץ על ידי 12 חברים ברשימה המשותפת, למעט 3 נציגי בל"ד. בתגובה לדיווח, כתב שר התיירות יריב לוין (הליכוד): "רמטכ"ל לשעבר בצבא הגנה לישראל מוכן לשבת עם תומכי רוצחי יהודים. אין פאנץ', רק בושה גדולה".

מוקדם יותר היום, קיימה ישראל ביתנו ישיבת סיעה, בסיומה נמסר כי הוחלט לפעול לקידום החוק, המונע מחבר כנסת שעומד נגדו כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה. ליברמן הצטרף בכך לנציגים של מפלגת העבודה והרשימה המשותפת, שהודיעו על כוונתם לתמוך ביוזמת החקיקה של כחול לבן.

השרה מירי רגב הגיבה בחריפות על הודעת ישראל ביתנו: "אביגדור ליברמן, אתה לא מתבייש? אתה הולך יחד עם אחמד טיבי לחוק שהולך להפיל את ראש הממשלה, שנבחר על ידי רוב הציבור", אמרה בסרטון שפרסמה בפייסבוק. "הנה מה שאמרת רק לאחרונה: אמרת שלא תשב עם טיבי בממשלת מיעוט, אמרת בעבר שלא תתמוך בחקיקה פרסונלית. אז מה קרה לך, תגיד לי? מי מנהל אותך? תתעוררו, חבריי, תתעוררו, מנסים לגנוב לנו את הבחירות, מנסים לבטל את הקול שלנו. לא ניתן לזה לקרות".

השר יריב לוין כתב אתמול, כי "הרעיון שיובא חוק פרסונלי להדחת ראש ממשלה הוא בלתי מתקבל על הדעת, וחותר תחת היסודות הכי עמוקים של הדמוקרטיה. אנחנו נילחם בעוצמה כנגד חקיקה פסולה שכזו".

"ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל מעל מיליון ו- 300 אלף קולות באופן ישיר ועוד כמעט מיליון באופן עקיף, שאמרו בקול חד וברור שהוא המועדף לראשות הממשלה", הוסיף לוין. "לא נאפשר לכחול לבן לעשות מה שאפילו באיראן לא עושים – לסנן את המועמדים אחרי הבחירות, להתעלם מרצון העם ולמנוע ממי שניצח לכהן כראש ממשלה".

(עודכן: 21:22)

תגיות:בני גנץאביגדור ליברמןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה