חדשות בארץ

חדשות השבת: החמרה במצבו של הישראלי שחלה בקורונה, הטוויטר של בנט נפרץ

כ-3,000 תיירים עוזבים את ישראל ללא סיבה, עלה ל-19 מניין החולים ברשות הפלסטינית, בישראל מדווחים על 21 חולים - אחד מהם במצב קשה אך יציב, אל על מחליטה על ביטול הטיסות לשורת יעדים באירופה, ושני מקרי מוות ראשונים בפלורידה. כל מה שחשוב לדעת

אא

התפשטות נגיף הקורונה: אלפים עזבו את ישראל. בעקבות החמרת הנחיות מצד משרד הבריאות, ברשות האוכלוסין וההגירה מסרו על 3,000 תיירים שיצאו מאתמול את גבולות המדינה. לפי הודעת הרשות, רוב העוזבים הם ממדינות אירופה, שלפי ישראל אזרחיהן מחויבים בבידוד. "בשבועיים האחרונים ניתן לראות מגמת עזיבה מואצת של זרים הנמצאים בישראל", נמסר מרשות האוכלוסין וההגירה.

לפי הרשות, הודות לשיתוף פעולה שעשו עם רשות שדות התעופה, בנתב"ג נערכו לקליטת אוטובוסים ועליהם מאות זרים מכלל אזורי ישראל, לרבות סיוע מהיר להוצאת תיירים ששהו ברשות הפלסטינית, אשר הגיעו לשדה לאחר שעות ארוכות באוטובוסים, ללא מזון וללא לינה. מספר הזרים שיצאו מישראל מאז אתמול ב-8:00: אוסטריה – 193, איטליה – 25, גרמניה – 1029, ספרד – 499, צרפת – 323 ושוויץ – 88. עוד יצאו באופן מאורגן 546 אזרחי פולין ו-497 אזרחי רומניה. ברשות הדגישו כי כל הזרים יצאו מרצונם וכי לא נעשתה כל פעילות להוצאה שלא מרצון, מאחר שאין סיבה.

הרשות הפלסטינית: עלה מספר הנדבקים ל-19. בצהריים עדכן משרד הבריאות הפלסטיני כי מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בשטחי הרשות עלה ל-19, לאחר אבחון שלושה חולי קורונה נוספים בבית לחם. הרשויות מסרו כי שלושת החולים נדבקו בנגיף לאחר שבאו במגע עם חולים במלון בבית ג'אלה שבו שהו תיירים מיוון, שלאחר חזרתם לארץ מוצאם אובחנו כנשאים של הווירוס. השלושה הועברו למרכז בידוד לאומי בבית לחם. עוד נמסר מהרשות הפלסטינית כי 15 אמריקאים הוכנסו לבידוד בבית מלון בבית לחם בשל חשש מהתפשטות וירוס הקורונה.

21 חולים בישראל, אחד מהם במצב קשה. לפי הספירה המעודכנת, בישראל נדבקו עד כה 21 בני אדם בווירוס הריאות. מצבם של החולים מוגדר קל, מלבד זה של נהג ההסעות בן ה-38 ממזרח ירושלים שהסיע את הצליינים מיוון, שמוגדר קשה אך יציב. הנהג מאושפז בבית החולים פוריה בטבריה, שמסר כי מצבו לא השתנה ביחס לאתמול, אז החלו לטפל בו באמצעים אנטי-ויראליים, וכי הוא מטופל בידי צוות הטיפול הנמרץ. ד"ר הגר מזרחי, המנהלת בפועל של המרכז הרפואי, מסרה כי "אנחנו בקשר עם אחיו של המטופל והם מעודכנים. צוות המרכז הרפואי פדה-פוריה ערוך ומתורגל במצבי חירום, הצוות התגייס ומתנהל במקצועיות ובמסירות ראויה לציון". 

נתב"ג ריק מנוסעים, אל על מודיעה על שורת ביטולים נוספים. בעקבות מצב החירום הלאומי, טיסות רבות בנתב"ג ואליה בוטלו, בעיקר ביעדים אירופאים. בחברת התעופה הבינלאומית של ישראל, אל על, הודיעו הערב כי על ביטול כל קווי הטיסות למינכן, אמסטרדם, בודפשט, בריסל, בוקרשט, וינה ומרסיי.

ארצות הברית: שני מקרי מוות ראשונים בפלורידה. לפי הנתונים הרשמיים שהצטברו עד כה, כ-102 אלף בני אדם אובחנו כחולים בנגיף הקורונה ב-90 מדינות ברחבי העולם. מספר החולים בנגיף באירופה הכפיל את עצמו בשלושת הימים האחרונים. בארצות הברית דווח כי לפחות 21 בני אדם נדבקו בנגיף על ספינת התענוגות "גראנד פרינסס", שעוגנת סמוך לחופי סן פרנסיסקו שבמדינת קליפורניה. בתוך המדינה, לעומת זאת, זינק מניין הנדבקים המאומתים בלפחות 100 תוך יממה בלבד. לפי שעה, לא ברור האם הרשויות יחליטו על סגר הספינה בדומה לזו שננהג על ספינת התענוגות היפנית, שהביאה למאות נדבקים.  

הלילה דווחו על שני מקרי מוות ראשונים בפלורידה. לפי הרשויות האמריקניות, שני המתים הם גברים בשנות ה-70 לחייהם שחזרו לאחרונה מטיול מחוץ לארה"ב. לפחות אחד מהם סבל ממחלות רקע. בבריטניה דיווחו היום כי מספר החולים בממלכה עלה ל-206 בני אדם. עד כה דווח על שני מקרי מוות מהנגיף במדינה.

חשבון הטוויטר של שר הביטחון נפרץ. גולשים שנכנסו לחשבון הטוויטר של שר הביטחון נפתלי בנט הלילה בסביבות השעה 02:00, נוכחו לגלות שגורמים אנטי-ישראליים פרצו לחשבון והפיצו בו  מסרים פרו-טורקיים ופרו-פלסטיניים. כעבור דקות ספורות זוהתה הפריצה. טרם ברור האם ההשתלטות על חשבון הטוויטר של בנט כללה פריצה לטלפון האישי של שר הביטחון, וכעת חוקרת מערכת הביטחון את התקרית.

דיווח: בכיר משמרות המהפכה נהרג בסוריה. סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה היום כי מפקד בכיר במשמרות המהפכה של איראן, פרהאד דביריאן, נהרג אתמול בסוריה. בדיווח לא פורטו הנסיבות בהן הוא נהרג. בסוכנות האיראנית תיארו את דביריאן כ"מגן מקדש א-סיידה זיינב", אתר קדוש למוסלמים שיעים הנמצא דרומית לדמשק.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה נאה. תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות וירידה בלחות, וייעשה חם מהרגיל לעונה.

ביום שני תחול עלייה נוספת בטמפרטורות וייעשה חם מהרגיל לעונה ויבש. בצפון הארץ יינשבו רוחות מזרחיות חזקות.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד בהיר ותורגש ירידה בטמפרטורות.

תגיות:נפתלי בנטהרשות הפלסטיניתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה