חדשות בארץ

ח"כ תומא סלימאן: חוק השבות מיותר

חברת הכנסת של הרשימה המשותפת מתחה ביקורת על כחול לבן והעומד בראשה, בני גנץ: "הם ניהלו מערכת בחירות, בה יישרו קו עם מדיניות הליכוד. הכדור נמצא במגרש שלהם, לא אצלנו". יו"ר בלד, מטאנס שחאדה, אמר כי הרשימה המשותפת לא תמליץ על גנץ כמועמד להרכבת הממשלה ללא הסכם או התחייבות מפורשת: "אין הבדל מהותי בין כחול לבן והליכוד"

חברי הכנסת שחאדה, עודה וטיבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חברי הכנסת שחאדה, עודה וטיבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) קראה הבוקר (ראשון) לבטל את חוק השבות. "אני חושבת שאין כבר צורך בחוק השבות", אמרה בריאיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בכאן ב'. "מי שרצה לשוב, לפי מושגי החוק הזה, כבר הגיע. מי שבחר להיות בארצות הברית ולהיות צרפתי – בחר. החוק מיותר. היה בזמנו חוק שעשה עוול לעם שלי, אבל הגיע הזמן לחשוב מחדש על הרבה דברים".

דבריה של תומא סלימאן נאמרו בצל הדיווחים בימים האחרונים על כוונתו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להקים ממשלת מיעוט שתיתמך מבחוץ על ידי הרשימה המשותפת. היא ציינה, כי עד עתה היו "גישושים מצד כחול לבן", אולם "על גישושים לא בונים כלום. צריך פנייה רשמית, פומבית ומכבדת".

תומא סלימאן תקפה את גנץ ואת מפלגתו, שלדבריה "ניהלו מערכת בחירות בה יישרו קו בהרבה דברים עם מדיניות הליכוד. הכדור נמצא במגרש של גנץ וכחול לבן, לא אצלנו".

"רק שלשום נתניהו מחק אותנו", המשיכה חברת הכנסת של הרשימה המשותפת. "בכל מדינה אחרת כולם היו מתרעמים. מה הייתה התגובה של גנץ? תשתה כוס מים? מה הוא אמר אתמול? הם לא לגיטימיים, הם מצורעים – אבל אתם הייתם איתם בקשר קודם".

"אנחנו רוצים לשנות מדיניות. כל עוד שלא רואים סימנים לשינוי מדיניות ויחס – אין לנו מה לחפש שם", הצהירה תומא סלימאן. "על אף שמדינת ישראל הגדירה עצמה כ'יהודית ודמוקרטית', הכנסת החליטה להשמיט את ה'דמוקרטית' ולהתמקד ב'יהודית'. כאזרחית המדינה, אני רוצה להרגיש שווה בדיוק כמו כל יהודי שנמצא במדינה. לא ייתכן, שיהודי שבחר להיות אמריקני ירגיש שיש לו פריבילגיות בתוך מדינת ישראל יותר ממני. אני רוצה לדעת שמעמדי החוקי הוא זה שאני אזרחית. אנחנו הוצאנו מתוך הקולקטיב האזרחי של מדינת ישראל. לא התייחסו אלינו במילה אחת. אם זה מה שנקרא יהודית, אז כן – אני רוצה לשנות. אני מציעה שאתם תחליטו קודם מה זה יהודית".

בתגובה לדבריה של תומא סלימאן, כתב ראש הממשלה נתניהו בחשבון הטוויטר האישי שלו: "גנץ יכול לבטל את משרד הקליטה".

 

שחאדה: "אין הבדל מהותי בין כחול לבן והליכוד"

בתוך כך, יו"ר בל"ד, מטאנס שחאדה, הציג הבוקר את הדרישות שתציב הרשימה המשותפת בפני כחול לבן בתמורה להמלצה אפשרית על גנץ לנשיא. בריאיון לישי שנרב בגלי צה"ל, הדגיש שחאדה כי על גנץ לפנות באופן פומבי ורשמי לרשימה המשותפת בבקשה לנהל משא ומתן קואליציוני: "סביר להניח שיהיו דרישות ובקשות, כמו ביטול חוק קמיניץ, תוכנית כלכלית, תהליך השלום, ביטול חוקים מפלים וחקיקת חוקים שישנו את מעמדה של האוכלוסייה הערבית".

 "אני מניח שהרשימה המשותפת לא תחזור על הטעות לפני כמה חודשים, להמליץ על גנץ ללא התחייבות או הסכם כתוב", הוסיף שחאדה. "ראינו מה קרה: הרשימה המשותפת המליצה, וגנץ שבר ימינה, ובמערכת הבחירות הוא כמעט אימץ את כל העמדות של הליכוד. אין הבדל מהותי בין כחול לבן והליכוד". שחאדה ציין, כי מפלגתו – המהווה אחד ממרכיביה של הרשימה המשותפת – סבורה כי אין להמליץ על גנץ: "נקבל החלטה ביחד".

תגיות:בני גנץהרשימה המשותפתבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה