חדשות בארץ

9 ימים לפתיחת משפטו: נתניהו מבקש לדחות את ההליכים

סנגוריו של ראש הממשלה פנו למדינה בבקשה לדחות את ההליכים המשפטיים נגדו ב-45 בטענה שלא הועברו לידיהם כל חומרי החקירה. עו"ד חדד: "פנינו לבית המפשט בבקשה טכנית לדחות את מועד הדיון, כך שקודם כל נקבל את חומרי החקירה - ורק אחר כך נתייצב בבית המשפט"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש היום (ראשון) מבית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את פתיחת משפטו, שנקבע ל-17 במרץ. לפי הבקשה שהעבירו סנגוריו, יש לדחות את ההליכים המשפטיים ב-45 יום, בטענה כי צוות ההגנה לא קיבל את כל חומרי החקירה בתיקים בהם נתניהו מואשם.

"לפני כמה חודשים הגישו כתב אישום נגד ראש הממשלה, רק שעד עכשיו לא קיבלנו את החומרים", מסר פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד. לטענתו, מדובר ב"בקשה טכנית", שרק אם תקוים  "נתייצב בבית המשפט".

נתניהו מואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק 4000, ובעבירות של מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000 (טובות הנאה מאילי הון) ו-2000 (שיחות נתניהו-מוזס). בין השאר נכתב בכתב האישום כי נתניהו "נהג במשוא פנים והעמיד עצמו בניגוד עניינים בין תפקידיו הציבוריים לענייניו הפרטיים – תוך סטייה מהשורה". לאחר העמדתו לדין ביקש נתניהו מהכנסת להעניק לו חסינות, ובינואר, שעות לפני שנדונה בוועדת הכנסת, הוא החליט למשוך את הבקשה אחרי שנכח לראות כי צפוי רוב לדחייתה. עם פתיחת המשפט ב-17 לחודש, יום לאחר השבעת הכנסת ה-23, יוקרא כתב האישום בנוכחות ראש הממשלה.

ראש הממשלה כינה את כתבי האישום נגדו "ניסיון של הפיכה שלטונית בעלילות שווא ובתהליך חקירות מזוהם ומגמתי". הוא אף הטיח ברשויות אכיפת החוק כי "הציבור איבד בהם אמון, הוא מאבד בהם אמון כל הזמן, בצדק". לצד זאת, בראיונות לתקשורת סמוך לבחירות הצהיר כי אין בכוונתו לבלום את ההליכים נגדו באמצעות בקשת חנינה או עסקת טיעון.

בחודש שעבר ביקשה הפרקליטות מבית המשפט המחוזי בירושלים להטיל חסיון על חלק מהחומרים בתיקי נתניהו, בנימוק כי חשיפתם לצוות ההגנה יסכן מקורות מודיעיניים. פרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי, המופקדת על תיקי ראש הממשלה, ביקשה ארכה של 45 ימים לצורך הטיפול בבקשה. משמעות הבקשה היא שעד להשלמת ההליך והחתימה על תעודת החיסיון, לא יוכלו להתקיים דיונים מהותיים במשפט נתניהו מעבר להקראת כתב האישום שנקבעה לעוד 9 ימים.

תגיות:תיקי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה