חדשות בארץ

בעקבות ההסתה נגדו: ראש השב"כ לשעבר קורא לשירות לאבטח את גנץ

לפי שעה, לא ידוע על כוונה בשב"כ או בממשלה על שינוי המדיניות כלפי יו"ר כחול לבן, אך ראש השב"כ לשעבר טען כי "לפעמים מה שצריך להפעיל הוא את נוהל השכל הישר". לפי דיסקין, "לשירות אסור להתעלם מהאווירה הציבורית. לדעתי עליו לנקוט עמדה מקצועית ברורה, להזהיר את הדרג המדיני מפני ההשלכות האפשריות ולהמליץ להעביר אליו את האחריות הישירה על אבטחת גנץ"

דיסקין (צילום: פלאש 90)דיסקין (צילום: פלאש 90)
אא

ראש שרות הביטחון הכללי לשעבר, יובל דיסקין, קרא היום (ראשון) להעביר את האבטחה על יו"ר כחול לבן בני גנץ מידיו של משמר הכנסת לידי השב"כ, זאת, בשל גל האיומים וההסתה ברשתות החברתיות נגדו. לפי שעה, לא ידוע על כוונה בשב"כ או בממשלה על שינוי המדיניות, אך בריאיון ל'הארץ' הסביר דיסקין כי "לפעמים מה שצריך להפעיל הוא את נוהל השכל הישר".

ההנחיות, כפי שהן מוסדרות בהחלטת ממשלה שאימצה את המלצות ועדת יוסף צ'חנובר, מחייבות את השב"כ לאבטח רק דמויות שהוגדרו כ"סמלי שלטון", בהן, ראש הממשלה, נשיא המדינה, שרי הביטחון והחוץ, יו"ר הכנסת, יו"ר האופוזיציה ונשיאת בית המשפט העליון. על אף שמבחינה מהותית הוא נחשב כיו"ר אופוזיציה ובעל הפרופיל הציבורי הגבוה ביותר בישראל אחרי ראש הממשלה בנימין נתניהו, מבחינה טכנית הוא לא עונה על הקריטריונים. בשל כך, מי שאחראי על ביטחונו הוא קצין הכנסת. עם זאת, אמש החליט קצין הכנסת לתגבר את האבטחה האישית סביב יו"ר כחול לבן, בעקבות הקצנת האווירה הציבורית נגדו.

גנץ (צילום: פלאש 90)גנץ (צילום: פלאש 90)

"גם אם גנץ אינו ראש האופוזיציה, הוא כעת ראש מפלגה בעל סיכוי להרכיב ממשלה", אמר דיסקין. "לשירות אסור להתעלם מהאווירה הציבורית. לדעתי עליו לנקוט עמדה מקצועית ברורה, להזהיר את הדרג המדיני מפני ההשלכות האפשריות ולהמליץ להעביר אליו את האחריות הישירה על אבטחת גנץ". לדבריו, "בנסיבות האלה צריך להחליט לחומרה. יש כאן פוטנציאל לחזרה לימים של אמצע שנות התשעים (העליהום ששרר בציבור אשר הוביל לרצח ראש הממשלה יצחק רבין – א"פ). הרשתות החברתיות עוד מעצימות את האפקט של דברי ההסתה שמתפרסמים".

גנץ סיפר בפתח נאומו בסוף השבוע בכפר המכבייה ברמת גן כי בכניסה למתחם הוא הותקף מילולית בידי אדם שהזדהה כתומך נתניהו, אשר ניסה להתקרב אליו. התוקף הורחק על ידי צוות המאבטחים, אך גנץ סיפר לנוכחים כי העדיף להתעמת מולו באופן חיובי ורצה ללחוץ את ידו. אולם, טען גנץ, המפגין המשיך בצעקותיו.  

במהלך הימים האחרונים הופצו ברשתות החברתיות תמונות שנאה והסתה נגד יו"ר כחול לבן ובכירי מפלגתו, שהוצגו כמחבלים. אחד מהגולשים שהזדהה בשמו כתב: "צריך לרצוח את גנץ בכיכר רבין ולצרף אותו לרבין". אישה אחרת, גם היא בשמה, כתבה "סופו (של גנץ) יהיה כמו של רבין. הטמבל עוד לא קולט".

גנץ עצמו האשים את נתניהו באופן ישיר בליבוי שיח השנאה. "אנחנו נמצאים חמישה ימים אחרי מערכת בחירות קשה, רוויית השנאה ביותר בתולדות עמנו ובתולדות החברה הישראלית", אמר.

"נתניהו, האווירה הציבורית והאיומים מדאיגים מאוד כל מנהיג לאומי. שוב כרזות של מנהיגים עם כאפיות ושוב אתה שותק. שוב התגברות ואיומים ברצח, ושוב אתה שותק. שוב אלימות נגד אזרחים שמפגינים בירושלים – ושוב אתה שותק. ההסתה משתוללת לכל עבר ואתה שותק. לא אאפשר לך לזרוע שנאה ולהביא את מלחמת האחים הראשונה המודרנית. האווירה מדאיגה מאוד".

תגיות:בני גנץיובל דיסקיןהשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה