חדשות בארץ

היועמ"ש ומ"מ מפכ"ל בהודעה משותפת: מתייחסים בחומרה רבה לאיומים על גנץ

היועץ המשפטי לממשלה הבהיר בהודעה משותפת עם מ"מ המפכ"ל כי איומים או הסתה לאלימות שמופצים לאחרונה נגד יו"ר כחול לבן הם עבירה פלילית לכל דבר, שעונשה קבוע בחוק: "ברור כי לא תהיה כל סובלנות כלפי כל התבטאות שכוללת איומים או הסתה לאלימות או לפגיעה פיזית. בהתאם למדיניות אכיפת החוק החלה על מקרים חמורים מעין אלו, הם ייבדקו ויטופלו לגופם ביסודיות ובמקצועיות"

מנדלבליט (צילום: פלאש 90)מנדלבליט (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומ"מ מפכ"ל משטרה מוטי כהן פרסמו היום (ראשון) הודעה משותפת, בה נכתב כי הם "מתייחסים בחומרה רבה" לגל האיומים וההסתה ברשתות החברתיות נגד יו"ר כחול לבן בני גנץ. לפי ההודעה, השניים שוחחו בנוגע להקצנת האווירה הציבורית בישראל לאחר תוצאות הבחירות נגד גנץ, שהובילו למסרים ברשת ה"מכילים תכנים וביטויים העשויים לעלות כדי עבירות פליליות שונות, לרבות איומים בפגיעה פיזית והסתה לפגיעה פיזית ואף לרצח".

מנדלבליט וכהן הוסיפו כי הם מחויבים לפעול בשיתוף פעולה בין גופי אכיפת החוק כדי להביא לטיפול מהיר, אפקטיבי ונחוש בביטויים המעלים חשד לעבירה פלילית של איומים או הסתה לאלימות. "מדיניות האכיפה ביחס לעבירות הנושקות לחופש הביטוי היא מטבעה מדיניות מצמצמת, וברור כי לא כל התבטאות קשה או מקוממת מגבשת בהכרח עבירה פלילית", הובהר בהודעה. עם זאת, השניים הוסיפו כי "ברור כי לא תהיה כל סובלנות כלפי כל התבטאות שכוללת איומים או הסתה לאלימות או לפגיעה פיזית. בהתאם למדיניות אכיפת החוק החלה על מקרים חמורים מעין אלו, הם ייבדקו ויטופלו לגופם ביסודיות ובמקצועיות".

 

מ"מ המפכ"ל אמר כי "משטרת ישראל תפעל בנחישות ובהתאם להוראת החוק משיקולים מקצועיים וענייניים גרידא זאת לאחר בחינה מדוקדקת של נסיבות כל מקרה מבלי לפגוע בחופש הביטוי. אני קורא לכלל הציבור, לנהוג באיפוק ובאחריות, במסגרת החוק ולא להיגרר להסתה, האשמות והשמצות".

אתמול האשים יו"ר כחול לבן את ראש הממשלה בנימין נתניהו בליבוי השנאה והקצנת השיח, וקרא לו לגנות את גילויי האלימות כלפיו. "ההסתה משתוללת לכל עבר ואתה שותק. ח"כים מרגישים מאוימים, פרקליטים, שופטים, צועדים בפחד, היועמ"ש מאוים שיפוטר ואתה שותק". לדברי גנץ, שלטונו של נתניהו "דרס את כל הנורמות. זהו שלטון מוכה שכרון כוח ועיוורון למעשים חמורים. לא ניתן לישראל להפוך לדיקטטורה לא באופי שלה ולא בסגנון שלה אותנו לא יפחידו".

במהלך הימים האחרונים הופצו ברשתות החברתיות תמונות שנאה והסתה נגד יו"ר כחול לבן ובכירי מפלגתו, שהוצגו כמחבלים. אחד מהגולשים שהזדהה בשמו כתב: "צריך לרצוח את גנץ בכיכר רבין ולצרף אותו לרבין". אישה אחרת, גם היא בשמה, כתבה "סופו (של גנץ) יהיה כמו של רבין. הטמבל עוד לא קולט". עד כה, טרם נמסרה הודעת גינוי מלשכת ראש הממשלה, ואמש החליט קצין הכנסת לעבות את מערך האבטחה האישי על

גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
 יו"ר כחול לבן.

תגיות:בני גנץאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה