חדשות בארץ

נתניהו בהודעה דרמטית: "כל מי שיגיע מחו"ל ייכנס לבידוד של שבועיים"

"זוהי החלטה קשה", אמר ראש הממשלה, "אבל היא חיונית כדי לשמור על בריאות הציבור – ובריאות הציבור קודמת לפני הכל. ההחלטה הזאת תהיה בתוקף לשבועיים"

נתניהו (צילום: גילי יערי, פלאש 90)נתניהו (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי כל מי שיגיע לישראל מחו"ל ייכנס לבידוד של 14 יום: "אחרי יממה של דיונים מורכבים קיבלנו החלטה. כל מי שיגיע מחו"ל ייכנס לבידוד של שבועיים. ההחלטה קשה, אבל היא חיונית כדי לשמור על בריאות הציבור – ובריאות הציבור קודמת לפני הכל. ההחלטה הזאת תהיה בתוקף לשבועיים, במקביל אנחנו מקבלים החלטות כדי לשמור על כלכלת ישראל".

קודם ההחלטה קיים ראש הממשלה סדרת דיונים בהובלתו בנושא נגיף הקורונה. בדיונים נדונה מדיניות הנכנסים לישראל מחו"ל, היערכות כלכלית, וכן דיון מדעי-טכנולוגי על נגיף הקורונה בהשתתפות מומחים.

בדיונים השתתפו שר הבריאות יעקב ליצמן, שר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי, שר הכלכלה אלי כהן, שר התיירות יריב לוין, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ, שר החקלאות צחי הנגבי, שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס, מנכ"לי משרדי הממשלה הרלוונטיים, גורמים ממשרד הביטחון, מנהל המכון הביולוגי, המדען הראשי במשרד המדע והטכנולוגיה, יו"ר רשות החדשנות וגורמים נוספים.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר כי ההחלטה התקבלה "לאחר שורה ארוכה של דיונים עם ראש הממשלה וכל הנוגעים בדבר שכדי שנוכל להמשיך את מדיניות ההכלה והשליטה בנדבקים, אנחנו צריכים לעלות מדרגה". הוא הסביר כי הצעד נעשה "כדי להמשיך את היכולת שלנו כדי לשמור על מספר נמוך יחסית של חולים לעומת מדינות אחרות ולשטח את העקומה. אלה היו דיונים מורכבים, אבל שיקולי בריאות הציבור קודמים לכל. אם לא נעשה את זה, נגיע למצב כמו איטליה שמערכת הבריאות הגיעה לאי ספיקה".

לאחר הודעת ראש הממשלה נמסר מרשות האוכלוסין וההגירה כי בהמשך להחלטה מהערב, החל מיום חמישי, 12.3.2020, כל זר שיגיע לאחד ממעברי הגבול הבינלאומיים, תותר כניסתו בכפוף להוכחה כי יש בידו לשהות בבידוד ביתי בישראל. הוכחות על האפשרות לבידוד תימסרנה בנציגות ישראל במקום שהותו של המבקש.

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה