חדשות בארץ

במתחמים נפרדים שאינם מאוישים: הכירו את מחלקות הקורונה בבתי החולים בירושלים

במבנים נפרדים שהיו מיועדים להריסה, הקימו בתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק את מחלקות הקורונה

בית החולים הדסה עין כרם, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בית החולים הדסה עין כרם, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הדסה עין כרם ושערי צדק, שניים מבתי החולים בירושלים, נענו להנחיות משרד הבריאות, והקימו מחלקות קורונה בבית החולים. בהדסה מתכוננים להקים שתי מחלקות קורונה – לחולים קשים ובינוניים, במבנה נפרד שכבר היה מיועד להריסה. גם בשערי צדק מציינים כי מדובר במתחם נפרד לחלוטין מבית החולים.

מהמרכז הרפואי שערי צדק" נמסר כי בתיאום עם משרד הבריאות וככל בתי החולים בארץ נפתחה במרכז הרפואי שערי צדק מחלקה ייעודית ומבודדת לטיפול בחולים שאובחנו כנושאי נגיף הקורונה.

אחת מ-50 החולים בישראל, אישה בת 74 עם רקע בריאותי משמעותי, אושפזה אתמול במחלקת הקורונה בשערי צדק. "במחלקה אושפזה אישה בת 74 עם רקע בריאותי משמעותי. האישה אובחנה כחיובית לקורונה טרם הגעתה לשערי צדק והובאה על ידי צוותי מד"א. מצבה של האישה טוב", נמסר מבית החולים.

משערי צדק נמסר כי "המחלקה תפעל במתחם מבודד נפרד מבית החולים שהוכשר לטובת הטיפול והיא תתופעל על ידי אנשי צוות ייעודיים שיטפלו אך ורק בחולים אלו, תוך שמירה קפדנית על נהלי הבידוד וההתמגנות הנדרשים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. המחלקה מבודדת לחלוטין מבית החולים, בעלת מערכת מיזוג נפרדת ותתופעל באמצעים דיגיטליים מתקדמים לתקשורת, בדיקה וניהול כך שתאפשר מגע מינימאלי בין הצוות לבין המטופלים".

בבית החולים מציינים בזכות ההיערכות המוקדמת שבוצעה תימנע כל חשיפה או מגע בין המחלקה המבודדת למרחב המרכז הרפואי ולעובדיו: "לא יתאפשר כל קשר או מעבר מהמחלקה אל אזורים אחרים במרחב בית החולים, הכניסה והיציאה מהמחלקה מתבצעת באמצעות דלת חיצונית ונפרדת כך שנשמרת ההגנה המקסימלית למטופלים ולצוותים הרפואיים. אנו נוקטים באמצעי בידוד מחמירים כדי לוודא בידוד מלא ולהמשיך לטפל באלפי המטופלים של שערי צדק".

דברים זהים נמסרו גם מהמרכז הרפואי "הדסה": "על פי הנחיות משרד הבריאות, המרכז הרפואי הדסה עין כרם נערך בשעות אלה לקלוט חולי קורונה, בינוניים וקשים. ההיערכות של בית החולים כוללת הכנת מתחם מבודד בבניין האשפוז הישן הנמצא כבר בהליכי הריסה ואינו מאויש בחולים. בבניין זה הוגדר מתחם לחולים בינונים ובקומה נפרדת מתחם טיפול נמרץ לחולים הזקוקים להנשמה.

"לא תתאפשר כניסה לשני מתחמים אלו, לרבות משפחות קרובות ויפעל בו צוות ממוגן על פי הוראות משרד הבריאות ומיומן בטיפול בחולים מסוג זה. הנהלת המרכז הרפואי, המומחים למחלות זיהומיות.

"חולי הקורונה לא יוכנסו יוכנסו למחלקות קיימות כאשר מטבע הדברים, המחלקות ובעיקר הפנימיות – כוללות חולים מבוגרים הנמצאים בסיכון גבוה לחייהם באם יידבקו".

עוד מציינים בהדסה כי בשל התפרצות הקורונה, כל מבקרי בית החולים יתבקשו למדוד חום ולעבור תשאול קצר בכניסה לבית החולים. לא תתאפשר כניסה לבית החולים במקרה של חום או חיוב בבידוד.

מהמרכז הרפואי נמסר עוד כי הציבור מתבקש לציית להוראות אנשי הביטחון וצוותי הדסה. בתקווה שתקופה זאת תחלוף במהרה ובית החולים ישוב למתכונת עבודה רגילה.

תגיות:נגיף הקורונההדסה עין כרםשערי צדק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה