חדשות בארץ

משרד הבריאות מעדכן: מספר הנדבקים עלה ל-76, אחד מהם ממקור בלתי ידוע

במשרד הבריאות מסרו כי מתוך 76 הנדבקים, 63 מאושפזים, 7 בדרכם לאשפוז, ו-3 מטופלים בביתם. שלושה שהחלימו שוחררו לביתם

מעבר הגבול הפלסטיני (צילום: פלאש 90)מעבר הגבול הפלסטיני (צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע הבוקר (רביעי) כי מניין החולים בישראל עלה ל-76, לאחר שאדם נוסף אובחן כנשא של נגיף הקורונה. עוד מסר המשרד כי חולה ה-71 הוא גבר בשנות ה-60 ממרכז הארץ, שנכון לעכשיו מקור ההדבקה שלו אינו ידוע. החולה מאושפז בבידוד. זו הפעם השנייה בה דווח על הדבקה שמקורה בלתי ידוע.

במשרד הבריאות מסרו עוד כי מתוך 76 הנדבקים, 63 מאושפזים, 7 בדרכם לאשפוז, ו-3 מטופלים בביתם. שלושה שהחלימו שוחררו לביתם.

חולה מספר 72 הוא צעיר בן 34 מתל אביב, שנסע לחופשת סקי מאורגנת באוסטריה, בה שהה בין התאריכים 27 בפברואר ל-5 במרץ. עם שובו ארצה הוא  נכנס לבידוד, ומאז לא היו לו מגעים נוספים. הוא טס לציריך ב-7:30 בבוקר ומספר הטיסה היה LY347. מספר הטיסה חזור היה LY348 והיא המריאה מציריך ב-12:40. כל מי שהיה בטיסות מתבקש להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך באתר המשרד.

מבט על טרמינל 3 (צילום: אבשלם שושני, פלאש 90)מבט על טרמינל 3 (צילום: אבשלם שושני, פלאש 90)

במקביל, במרכז הרפואי פדה-פוריה עדכנו הבוקר כי מצבו של נהג האוטובוס שהסיע את קבוצת התיירים מייוון נותר ללא שינוי מאתמול, והוא מורדם, מונשם ומצבו עדיין מוגדר קשה.

אמש הודיע משרד הבריאות על הרחבת ההגבלות על התקהלויות, ובין היתר נקבע כי ייאסרו אירועים המשתתפים בהם למעלה מ-2,000 בני אדם. בכך, החמיר המשרד את ההנחיות, שהתירו עד כה התקהלויות שלא עולות על 5,000 בני אדם. "יש לשקול נחיצות אירועים", הדגישו במשרד. בנוסף, יש להימנע מביקורים בבתי חולים ובמוסדות לקשישים. אנשים עם בעיות רפואיות אינם רשאים ללוות חולים.

באשר לקשישים נאמר כי אם יש צורך במלווה לבית חולים או למוסד לקשישים, יש להסתפק במלווה אחד. אנשים עם סימפטומים אינם רשאים ללוות חולים או לבקר במוסדות לאוכלוסייה הקשישה. "משרד הבריאות שב וממליץ לאוכלוסיית הקשישים ובפרט לקשישים עם מחלות רקע ולאנשים עם מערכת חיסון חלשה, לצמצם מגעים ככל הניתן תוך שמירה על שגרת החיים", נאמר.

עם זאת, בצה"ל החליטו על הסרת המגבלות הקודמות והתירו לחיילים שחזרו מחו"ל לפני הוראת משרד הבריאות מיום שני לשהות בבסיסים, זאת, בניגוד להחלטה קודמת לאסור כניסת שבים מכל מדינות העולם. אולם, חיילים שחזרו מאזורים בעלי סיכון יידרשו להישמע להוראות משרד הבריאות ולשהות בבידוד 14 יום. בנוסף, בצבא החליטו לאסור ביקור אזרחים בבסיסים, לרבות תורמים ועמותות. לפי שעה שוהים 2,236 חיילים ואנשי קבע בבידוד.

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה