חדשות בארץ

מספר החולים עלה ל-104; מאה תושבים בטירה מסרבים להיכנס לבידוד

במקביל, נמשכים הדיונים במטה לביטחון לאומי באשר לאפשרות להכריז על השבתה מוחלטת של מערכת החינוך עד לאחר חופשת פסח. ראש הממשלה צפוי להתייחס לכך במסיבת עיתונאים שיערוך הערב בשעה 20:00

חיטוי חניון בית חולים בבית לחם, היום (צילום: פלאש 90)חיטוי חניון בית חולים בבית לחם, היום (צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע היום (חמישי) כי מניין החולים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-104 בני אדם, לאחר שנוספו לו ארבעה חולים. הבוקר עלה המספר לראשונה ל-100 – עלייה של 3 נדבקים מאז הלילה. בנוסף, במשרד הבהירו לגבי איסור ההתכנסות עד 100 איש, שייכנס לתוקף בשעות הקרובות, כי מדובר באיסור גורף לכלל האירועים: חתונות, בר מצוות, בת מצוות, לוויות, שיחול גם בחלל סגור וגם בחלל פתוח.

לפי שעה, נמשכים הדיונים במטה לביטחון לאומי באשר לאפשרות להכריז על השבתה מוחלטת של מערכת החינוך עד לאחר חופשת פסח. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להתייחס לכך במסיבת עיתונאים שיערוך הערב בשעה 20:00.

לפי נתונים שפרסמה עיריית טירה, כ-100 תושבים ששבו באחרונה ממדינות שמחויבות בבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות, מסרבים להישמע להוראות ומסתובבים בעיר ללא כל הגבלה. לפי העירייה, עד כה לא אותרו בעיר חולים בנגיף הריאות, "אולם ישנם כמאה איש שצריכים להיות בבידוד ולא נענים להנחיות משרד בריאות – דבר שמהווה סכנה לבריאות שלהם, של משפחותיהם ושל החברה בכלל". חלק מקבוצה זאת חזר ממשחק הקלאסיקו במדריד ב-2 במרץ בשבוע שעבר, שבו שהו שני ישראלים אחרים שאובחנו כחולים בקורונה עם חזרתם ארצה. ראש העיר, עו"ד מאמון עבד אלחי, הודיע כי בכוונתו לפנות למשטרה לאכיפת הבידוד.

תושבים בטירה (צילום: פלאש 90)תושבים בטירה (צילום: פלאש 90)

אמש המליצו בעירייה שלא לשלוח את הילדים היום למסגרות הלימוד, זאת, "על מנת לחטא אותם". מחר עובדי בתי הספר יתמקדו בניקוי וחיטוי כללי של בתי הספר ברחבי העיר, ובשבת תתקיים ישיבת הערכה ויתקבלו החלטות בהתאם. עד אז, מבטלים בעיר את כל פעילויות הפנאי בעיר עד להודעה חדשה. בעירייה ממליצים לתושבים לא לנסוע לחו"ל ולא לבקר בשטחים בתקופה הקרובה ולהישמע להנחיות משרד הבריאות. "לצערי הרב, מי שאמורים להיכנס לבידוד אינם נענים להנחיות וממשיכים להתנהל כרגיל", אמר עבד-אלחי. "הדבר מהווה סכנה גדולה על התושבים שלנו".

במשרד העבודה והרווחה הרחיבו היום את ההנחיות למסגרות שבפיקוחו בכדי למנוע את התפשטות הווירוס. לפי ההנחיות החדשות, לא תתאפשר כניסת אורחים למסגרות לאנשים עם מוגבלות מעל גיל 50 ולבתי אבות. בנוסף, הוקפאה קבלת מתנדבים מחו"ל למסגרות הרווחה, וכלל המסגרות החוץ-ביתיות הונחו להכין מתחמי בידוד.

תגיות:נגיף הקורונהטירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה