חדשות יהדות

הרב יצחק יוסף: "אין לדחות חתונות בשום אופן"

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הורה לציבור לציית באופן מוחלט להנחיות אנשי משרד הבריאות בכל הנוגע להתמודדות עם נגיף הקורונה: "כל הוראה היוצאת על ידם היא כהוראה הלכתית לכל דבר ועניין". בנוגע לתפילות במניין: "בתי כנסת גדולים לא יקיימו תפילות עם ציבור גדול"

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הראשון לציון, הרב יצחק יוסף (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הבהיר היום (חמישי) כי יש להישמע להוראות משרד הבריאות בכל הנוגע להתמודדות עם משבר הקורונה.

במכתב שפרסם, כתב הרב כי "מאחר ורבו הפניות בנושא, עם שאלות שונות בענייני הלכה הקשורים בעניין, באתי בזה להבהיר כי אין שום הנחיה הלכתית שגוברת על הוראות משרד הבריאות. ההנחיה ההלכתית היחידה בנושא היא לציית באופן מוחלט לכל הוראות משרד הבריאות ללא יוצא מן הכלל, וכל הוראה היוצאת על ידם היא כהוראה הלכתית לכל דבר ועניין".

"תורתנו היא תורת חיים, ומצווה אותנו 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם'", הדגיש הראשון לציון. בהמשך דבריו הוסיף הרב מקורות הלכתיים לכך שפיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה, וכי על האדם להיזהר שלא להזיק לאחרים יותר מאשר הזהירות שעליו לנקוט כלפי עצמו: "ובוודאי שבכלל האיסור להזיק את חבירו, גם החובה למנוע מצב העלול להדביק את חבירו במחלה ח"ו. הגאון רבי עקיבא איגר זצ"ל פרסם קריאה בתקופה בה השתוללה הכולי-רע באירופה, וכתב שם: 'כבר הזהרתי פעמים הרבה אזהרה אחר אזהרה שיהיו הנהגתם… כפי אשר סידרו, ואשר שפטו הרופאים… ולא יעברו על דבריהם'".

"לכן ההנחיה ההלכתית היא להיצמד להוראות משרד הבריאות במילואן, ויש לפעול אך ורק על פיהן", המשיך הרב יוסף. הוא ציין, כי "לבקשת משטרת ישראל יש להימנע בשלב זה מלהגיע אל הכותל המערבי ולקיים שם תפילות המוניות. וכל איש ואשה יתפללו בסמוך לביתם, עד אשר יעבור זעם וירחמו מן השמים".

בנוגע לקיום תפילות במניין, הבהיר הראשון לציון כי "גם בתי כנסת גדולים לא יקיימו תפילות עם ציבור גדול, אלא יחלקו את ציבור המתפללים באופן שיעמוד בדרישות משרד הבריאות".

בכל הנוגע לעריכת חתונות, פסק הרב כי "אין לדחות בשום אופן, יש לקיימן במועד באופן מצומצם כפי ההנחיות".

את מכתבו פתח הראשון לציון בצורך הדוחק "להעתיר בתפילה להקב"ה שיעצור את המגפה, ויעמוד מכיסא דין וישב על כיסא רחמים, להעתיר בעד החולים ובעד כך שתיעצר המגפה. רצוי בעת פתיחת ההיכל לומר פרק תהילים, ותפילה מיוחדת שכתבנו בעניין עצירת המגפה. ורפואת החולים".

בסיום מכתבו העתיר הרב "בתפילה לבורא עולם שישלח רפואה שלימה לכל החולים, ויעצור המגפה והמשחית מעלינו ומעל כל ישראל, ומעל כל יושבי תבל. ונשמע בשורות טובות, ישועות ונחמות, אמן".

תגיות:הרב יצחק יוסףנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה